امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در جاده‌های برف‌گیر اصفهان/ تمام راه‌های استان باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کمک و امدادرسانی به بیش از دو هزار و ۱۷۴ نفر در جاده‌های برفگیر استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۷۵۹ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان اصفهان، اظهار کرد: با تشدید بارش برف اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ خانواده در پایگاه‌های امداد جاده‌ای، مجتمع‌های خدمات رسانی در جاده‌های برف‌گیر انجام شده و برای راه‌ماندگان در جاده‌ها نیز توزیع غذای گرم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون راه‌های اصلی استان اصفهان باز است، افزود: از شب گذشته طی فعالیت ۷۲۰ تیم امداد و نجات با چهار هزار نفر نیروی فعال با استقرار و امدادرسانی در جاده‌های استان راه‌های اصلی باز است و تنها گاهی جاده‌های فرعی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، بوئین‌میاندشت و روستاهای پشت‌کوه مسدود بود که عوامل اداره راهداری در حال بازگشایی راه‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شب گذشته طی تشدید بارش برف، مسیر رفت از چوپانان به انارک در گردنه زنجیرگاه مسدود شده بود که به ۱۲۰ خانوار گرفتار در برف با اسکان در حسینیه این منطقه و توزیع غذای گرم امدادرسانی شد.

وی درباره مسدود شدن گردنه قرقچی در استان مرکزی، افزود: انتهای حوزه مرکزی این گردنه طی تصادفی مسدود شده بود و ورود خودروها به سمت اصفهان امکان‌پذیر نبود که به‌دلیل تراکم زیاد خودروها تیم‌های راهداری و پلیس راهور برای کمک‌رسانی و بازگشایی این مسیر اعزام شدند.

امدادرسانی برای بازگشایی راه‌های روستایی

شیشه‌فروش با بیان اینکه راه‌های روستایی فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم مسدود بود و اکنون امدارسانی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی محورهای استان اصفهان باز است، به‌دلیل شدت برودت هوا و مه‌آلودگی طی روز چهارشنبه توصیه می‌شود که هموطنان در مناطق غرب و جنوب استان سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

وی درباره قطعی برق در بعضی از روستاهای زرین‌شهر، بوئین‌میاندشت، لنجان، فریدون‌شهر، سمیرم، اظهار کرد: در حاضر با امدادرسانی تیم‌های امدادی برق تمام روستاها وصل شده است و قطعی برق به دلیل شدت بارش برف نداریم. همچنین مخابرات نیز در یکی از مناطق فریدونشهر و سمیرم قطع بود که اکنون رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با تشدید بارش برف اکنون مسیر روستاهای پشت کوه نیز بسته است که تیم‌های امدادی درصدد بازگشایی مسیرها هستند. همچنین برق تعدادی از روستاها قطع بودند که کمک‌رسانی و خدمات اجرایی شد.

وی درباره کمک و امدادرسانی به بیش از دو هزار و ۱۷۴ نفر در جاده‌های برف‌گیر استان، افزود: در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۷۵۹ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شده است.

دمای هوای اصفهان به صفر درجه سانتی‌گراد رسید

شیشه‌فروش با اشاره به افت دمای هوای اصفهان امروز صبح به صفر درجه سانتی‌گراد، گفت: کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از بعدازظهر امروز در بیشتر مناطق استان اصفهان خواهیم داشت. شهرستان بوئین میاندشت سردترین منطقه در استان است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه جوی بارشی برف به‌تدریج امروز از استان اصفهان خارج می‌شود، اظهار کرد: اکنون بعضی مناطق استان آخرین برف‌های ریز در حال بارش است و برودت هوا و کولاک برف در مناطق غرب همچنان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آماده‌باش چهار هزار نیروهای امدادی در طرح امداد زمستانی دی‌ماه از دو شب گذشته در محورها و جاده‌های استان اصفهان، افزود: ۷۲۰ تیم امداد و نجات از جمله نیروهای امدادی، پلیس راهور، راهداری، هلال احمر، شهرداری برای پیشگیری از کنترل و حوادث ناشی از یخ و یخبندان به همراه ماشین‌آلات در راهداری‌ها استقرار یافتند.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده بر استان، گفت: تاکنون ۱۰ مورد تصادفات جزئی با انحراف خودروها از جاده‌های بدون هیچ‌گونه فوتی در استان گزارش شده است که با امداد و کمک‌رسانی اقدامات لازم صورت گرفته است.

شیشه‌فروش اظهار کرد: با هشدار سطح نارنجی به دلیل کاهش محسوس دما، حفاظت از تأسیسات منابع آبی، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آبی در برابر سرما، رعایت اصول ایمنی در ترددها و عوامل امدادی در مسیرها و راهدارخانه‌های مستقر توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر فعالیت ۷۰ اکیپ برای بازرسی خاموشی سیستم‌های گرمایشی ادارات و مدارس اصفهان، افزود: از مشترکان خانگی استان درخواست می‌کنیم با توجه به افزایش برودت هوا و استفاده عادلانه از گاز طبیعی عموم هموطنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکل گاز با مصرف درست رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره برگزاری جلسه مدیریت بحران گاز طی امروز، تصریح کرد: مقرر شده است که هرگونه اعمال محدودیت توسط شرکت گاز با هماهنگی مشترکان در بخش‌های صنعت انجام دهد.

وی با بیان اینکه به دلیل تشدید بارش برف در استان اصفهان هدف از تعطیلی مدارس و ادارات طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با اهداف مصرف و صرفه‌جویی بهینه سوخت گاز است، گفت: توصیه می‌شود که مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری با رعایت اصول ایمنی در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا هرگونه پیشگیری اختلال در تأمین گاز انجام شود.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه طی بارزسی‌های تیم‌های شرکت گاز از خاموشی سیستم‌های گرمایشی مدارس و ادارات استان اصفهان، گزارش‌ها آمارها مصرف بهینه پس از جمع‌بندی از کاهش انرژی و رعایت آن از سوی مناطق مورد نظر روز شنبه بیست و چهارم دی‌ماه اطلاع رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت گاز در استان ۱۷ هزار پایش انجام داده و از ابتدای آبان‌ماه برای دو هزار و ۱۵۰ مشترک پرمصرف اخطاریه ابلاغ و گاز حدود ۲۱۰ مشترک نیز قطع شده است.

کد خبر 633055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.