ذخیره خون استان اصفهان حدود ۴ روز است/ کاهش آمار اهداکنندگان به‌دلیل سردی هوا

سرپرست روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: طی هفته‌های گذشته به‌دلیل سردی هوا، از تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون کاسته شده است، درحال‌حاضر ذخیره خون استان ۴.۷ روز است که باید این ذخیره را به ۷ روز برسانیم.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت مراکز اهدا و ذخیره خون به نیازمندان، اظهار کرد: با توجه به سردی هوا و شیوع بیماری‌های ویروسی، تعداد مراجعه‌کنندگان به واحدها و مراکز اهدای خون کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام شرایط به خون نیاز داریم، ادامه داد: بیماران نیازمند ازجمله بیماران تالاسمی، سرطانی و بیماران تصادفی در بیمارستان‌ها به صورت هفتگی نیاز به خون هم‌وطنان دارند، به همین دلیل نیاز به ذخیره خون همیشگی است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به وضعیت اهدای خون در استان، تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته به دلیل سردی هوا، از تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون کاسته شده است، درحال‌حاضر ذخیره خون استان ۴.۷ روز است که باید این ذخیره را به هفت روز برسانیم، به همین دلیل نیاز داریم شهروندان به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: ازآنجاکه تمام ادارات امروز و فردا تعطیل است، اما تمام مراکز انتقال خون استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیست‌ویکم و بیست‌ودوم دی‌ماه آماده خون‌گیری از شهروندان است، همچنین مرکز انتقال خون خواجو روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۸ و روز پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۳۰ در حال فعالیت است.

کد خبر 633017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.