افتتاح بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در دهه فجر

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر افتتاح می‌شود که تمام زنان شاغل در این سازمان در ساخت آن سهیم هستند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا خان‌محمدی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه_ در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زهرا و تکریم بانوان و تجلیل از مقام شامخ زن، اظهار کرد: ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر افتتاح می‌شود که تمام بانوان شاغل در این سازمان در ساخت آن سهیم هستند، همچنین این مدارس در دهه فجر با شش هزار کلاس درس که بخشی از آن در مدارس روستایی با تعداد دانش‌آموز کمتر است ساخته و افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این مدارس در تمام استان‌ها پراکنده است، اما در ۱۶ استان بیشتر ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس تصریح کرد: اکنون با پدیده مهاجرت روبه‌رو هستیم که موضوعی برون دستگاهی است، از این رو افراد به دلیل خشکسالی و زیستی به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند بنابراین در ۲۶ شهرستان مشکل ایجاد شده که در یک برنامه سه ساله قصد داریم مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به بهارستان دستور ساخت ۱۰ مدرسه با ۵۰ کلاس درس داده شد که فرآیند ساخت آن سریع انجام شده و تا مهرماه سال آینده تحویل داده می‌شود.

خان‌محمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان هر روز در یک گوشه از سرزمین با گرفتن تجهیزات یا ساخت مدرسه خوشحال می‌شوند، اضافه کرد: با تمام مشکلات کشور برای اعتبارات عمرانی، اما به جلو حرکت می‌کنیم.

وی درباره جایگاه زن در جامعه، خاطرنشان کرد: رهبری بانوان در محیط خانه شکل می‌گیرد، ایفای نقش اجتماعی بانوان نیز در مرحله اول در خانه و در مقام همسر و مادر با اموری مانند تربیت فرزندان است، زنان همواره تاریخ ساز بوده‌اند

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس با بیان اینکه آغاز زندگی معنوی فرزندان کشور را با مدرسه آغاز می‌کنیم که نقش بانوان در این سازمان اثربخش است، ادامه داد: در سازمان نوسازی مدارس ۴۶ همکار زن با شایستگی مشغول به فعالیت هستند و بدون شک با شایستگی در این مقام قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 632999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.