تیم ملی در جام‌جهانی آمادگی شگفتی‌سازی دارد/سپاهان می‌تواند طلسم بازی‌های آسیایی را بشکند!

«باشگاه‌های قطری با خرید بازیکن‌های خارجی، تیم خوبی تشکیل می‌دهند که حدود ۱۴ سال است هیچ تیمی از ایران به مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا راه پیدا نکرده است؛ امیدواریم این طلسم را بشکنیم و در مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، با پیشنهاد فدراسیون هندبال ایران، باشگاه سپاهان و موافقت فدراسیون هندبال آسیا (AHF) کشور ایران میزبان بیست‌وپنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های مردان آسیا شد.

این رقابت‌ها از یازدهم خرداد لغایت بیست‌ویکم خرداد ۱۴۰۲ در شهر اصفهان برگزار می‌شود. پس از موفقیت ایران در میزبانی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان و نوجوانان آسیا در فروردین‌ماه ۱۴۰۱، میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا دومین میزبانی مهم از مسابقات بین‌المللی خواهد بود که به ایران داده شده است.

تیم هندبال سپاهان به عنوان قهرمان دوره پیشین لیگ برتر شناخته می‌شود و نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود. خبرنگار ایمنا در رابطه با آخرین شرایط تیم هندبال سپاهان و تیم ملی کشورمان برای حضور در مسابقات جام‌جهانی گفت‌وگویی با مجید رحیمی‌زاده، سرمربی تیم هندبال سپاهان داشته که در ادامه آن‌را می‌خوانید:

باشگاه سپاهان موفق شد میزبانی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را بگیرد، راجع به این موضوع توضیح می‌دهید؟

با توجه به اینکه ایران تا به حال میزبانی این رقابت‌ها را نداشته، سال گذشته به باشگاه پیشنهاد دادیم که با ارسال نامه‌ای برای میزبانی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا اقدام کند، زیرا شرایط لازم را داریم؛ برای مثال سالن ۲۵ آبان استانداردهای لازم را دارد و سالن‌های جانبی مانند سجادی و میثمی را می‌توانیم در اختیار تیم‌های دیگر قرار دهیم. رایزنی‌ها برای گرفتن میزبانی از سال گذشته شروع شد که با پیگیری‌های مدیرعامل باشگاه سپاهان و رئیس فدراسیون هندبال این امر محقق شد.

فکر می‌کنید میزبانی اصفهان از مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا، چقدر می‌تواند به نفع تیم سپاهان باشد؟

شرایط میزبانی به نفع تیم‌های میزبان است، امیدوارم بتوانیم هواداران پرشور اصفهانی را در سالن داشته باشیم. طی دو سال اخیر ورزش هندبال در ایران پیش رفت چشمگیری داشته و بهترین فدراسیون ورزشی کشور بوده است که این میزبانی به روند رو به رشد هندبال کشور ما کمک می‌کند. باشگاه‌های قطری با خرید بازیکن‌های خارجی تیم خوبی تشکیل می‌دهند که حدود ۱۴ سال است هیچ تیمی از ایران به مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا راه پیدا نکرده است؛ امیدواریم این طلسم را بشکنیم و در مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کنیم.

از بحث مسابقات باشگاه‌های آسیا دور شویم، تیم ملی هندبال ایران از پنجشنبه کار خود را در رقابت‌های جهانی شروع می‌کند، نظر شما راجع به شرایط تیم ملی و این مسابقات چیست؟

تیم ملی ما از یک مربی خوب جهانی برخوردار شده که زمان کمی برای آمادگی در اختیار داشتند. مسابقات قونیه نخستین محک برای تیم ملی بود که به نظرم این تیم توانایی قهرمانی در این رقابت‌ها را داشت، اما به خاطر شرایط میزبانی و داوری مقام سوم را کسب کردیم. تیم ملی هندبال ایران قبل از مسابقات جهانی در یک تورنمنت چهارجانبه شرکت کرد که دوبازی اول را به دلیل تجربه کم نسبت به حریف خود واگذار نمود، اما مقابل مراکش و کره جنوبی عملکرد رو به رشدی داشتند و پیروز شدند. امیدوارم در مسابقات جهانی مقابل شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا بازی خوبی ارائه دهند و به پیروزی برسند. فاصله هندبال آسیا و اروپا کم شده است و ایرانی‌ها شانس صعود از گروه خود را دارند.

با توجه به صحبت‌های شما می‌توان گفت تیم ملی ایران می‌تواند در این دوره از رقابت‌ها به تاریخ سازی امیدوار باشد.

همین طور است، طبق صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتم متوجه شدم همه مصمم هستند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند و به این باور هم رسیده‌اند که می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند و تاریخ ساز شوند. بچه‌ها به مرحله‌ای رسیدند که می‌دانند برای چه هدفی در مسابقات جهانی هستند و نباید بگوییم این تیم تنها برای کسب تجربه پا به این رقابت‌ها می‌گذارد. امیدوارم تیم ملی شگفتی خلق کند زیرا هم ارزش این را دارند و هم اندازه حرف‌هایی که می‌زنیم هستند.

تیم ملی بازی‌های تدارکاتی کمی داشته است، اما حدود ۱۰ نفر از بازیکنان تیم ملی در سپاهان حضور دارند که می‌توان گفت این موضوع به هماهنگی بازیکنان کمک می‌کند، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

این موضوع یک نقطه قوت است که سپاهان ۱۰ نفر نماینده در تیم ملی دارد. نیمه دوم بازی با لهستان را که تماشا کردم، شاهد هستیم اکثر بازیکنان سپاهانی در زمین حضور دارند و سرمربی به این باور رسیده، بازیکنان خوبی انتخاب کرده و در اصل هماهنگی لازم را دارند. این موضوع نقطه قوتی برای تیم ملی است، اما از طرفی دیگر باید نگران این باشیم که بازیکنان آسیب نبیند تا در رقابت‌های لیگ برتر هم به ما کمک کنند.

کد خبر 632900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.