طرح جامع توانمندسازی زنان؛ اعتلای بنیان خانواده

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارائه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در راستای اعتلای بنیان خانواده و حمایت از خانواده پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز_ سه‌شنبه در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پیرامون طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران اظهار کرد: از آنجا که هنوز برنامه سوم توسعه شهری ملاک عمل قرار دارد لذا طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر اساس این برنامه تدوین شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای بند دوم ماده ۷۳ برنامه پنج‌ساله سوم توسعه، شهرداری تهران موظف شده بود تا به منظور اطلاع از نیاز خانواده و حمایت از خانواده پایدار در چارچوب قوانین و مقررات و مشارکت نهادهای دولتی و مدنی اقداماتی را انجام دهد که از جمله آن تهیه لایحه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تا پایان سال اول برنامه بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه‌ای در این دوره به کمیسیون نیامد به همین دلیل مجبور شدیم طرحی را در راستای اعتلای بنیان خانواده و حمایت از خانواده پایدار ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در این طرح تلاش شد تا به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر طراحی نظام کارآمد، توانمند ساز، عدالت بنیان، کرامت بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگوهای اسلامی و ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد است، توجه شود، همچنین حذف تشریفات غیر ضروری و تبعیض‌های ناروا و بهره گیری از مشارکت‌های مردمی از مجموعه وظایفی است که شهرداری تهران موظف است در چارچوب قوانین و مقررات و با مشارکت نهادهای دولتی و مدنی در شهر تهران مطابق مواد این مصوبه اقدام کند.

معدنی پور اضافه کرد: جامعه هدف این طرح زنان همسر فوت کرده، زنان مطلقه، زنان بی سرپرست، دختران مجردی که به سن تجرد قطعی رسیدند و مسئولیت معاش خود و خانواده را برعهده دارد و نهایتاً دختران مجردی که به دلیل فوت نان آور خانواده مسئولیت معاش خود و خانواده را بر عهده دارند، هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هدف کلیه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تکیه بر ظرفیت حلقه‌های میانی، بهسازی فرایندهای خدمت و هدفمند کردن ظرفیت‌های در اختیار شهرداری تهران است.

وی گفت: مردمی سازی، توانمندسازی، بهره گیری از ظرفیت حلقه‌های میانی فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار برای توانمندسازی، حمایت، اصلاح و بهبود فرایندهای خدمت‌رسانی آنها، کشف و ارتقا قابلیت‌های فردی، روان شناختی، اقتصادی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و اعضای تحت تکفل با تکیه بر ساز و کارهای آموزشی و پشتیبانی و تحصیل و توسعه دسترسی به منابع، بهبود محیط کسب و کار و استفاده بهینه از ظرفیت زیرساخت‌های مدیریت شهری در راستای حرفه آموزی و اشتغال و توسعه کارآفرینی ویژه زنان سرپرست خانواده با ایجاد تعامل، توسعه و همکاری‌های فرابخشی شهرداری تهران با سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در شهر تهران با هدف حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانواده از دیگر رویکردهای این طرح است.

کد خبر 632804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.