پرسپولیس ۲ (۴) _ ون‌پارس ۲ (یک)/ علی بیرو ناجی پرسپولیس مقابل تیم سوم اصفهان!

تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و ون‌پارس اصفهان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی فوتبال برابر هم قرار گرفتند و پرسپولیس پس از تساوی دو بر دو مقابل حریف در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پالتی به پیروزی رسید و راهی مرحله بعدی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و ون‌پارس نقش‌جهان اصفهان از ساعت ۱۵ امروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران و در قالب مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران، یادواره آزادسازی خرمشهر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

ورزشگاه: آزادی - تهران (بدون تماشاگر)

کوبل‌داوری: سعاد وفاپیشه (داور وسط)، فرهاد فرهادپور (کمک‌داور اول)، عباس پورحمیدی (کمک‌داور دوم)، مهرداد خسروی (داور چهارم) و حسین عرب‌براقی (ناظر داوری)

گل‌ها: ایمان کیانی (ون‌پارس - دقیقه ۹ - پنالتی)، گیورگی گولسیانی (پرسپولیس - دقیقه ۵۹ - پنالتی)، ابوذر صفرزاده (ونپارس - دقیقه ۶۶)، مرتضی پورعلی گنجی (پرسپولیس - دقیقه ۷۶)

کارت‌زرد: حسین فلاحیان (ونپارس - دقیقه ۲۷)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس:

احمد گوهری (علیرضا بیرانوند - دقیقه ۱۱۹)، دانیال اسماعیلی‌فر (میلاد سرلک - دقیقه ۱۰۵)، علی نعمتی (مهدی عبدی - دقیقه ۴۶)، سروش رفیعی (وحدت هنانوف - دقیقه ۷۶)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سینا اسدبیگی، وحید امیری، گیورگی گولسیانی (فرشاد فرجی - دقیقه ۶+۹۵)، محمد عمری و سیامک نعمتی (امید عالیشاه - دقیقه ۴۶).

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب تیم فوتبال ون پارس:

احمد مهرابی، علی آزادمنش، محمد امینی، میثم جودکی، ایمان کیانی، حسین فلاحیان (نوید تجلی نژاد - دقیقه ۱۱۹)، ابوذر صفرزاده (رضا کرملاچعب - دقیقه ۹۱)، محمدامین کاویانی (ایمان شوریابی - دقیقه ۶۴)، محمدرضا شیرزادی، رضا حبیب‌زاده (سجاد - دقیقه ۶۴) و پوریا قشلاقی (بهرام احمدی - دقیقه ۷۸).

سرمربی: مجتبی توتونی

شرح‌بازی و دقایق‌حساس:

دقیقه ۷: ارسال بلندی که از نقطه اوت توسط علی آزادمنش انجام گرفت را علی نعمتی به هوا پرید و با دست زد و سعاد وفاپیشه نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۱۵: حرکت انفرادی و زیبای مهدی ترابی و به هم ریختن مدافعان ونپارس با یک ضربه خطرناک به سمت دروازه احمد مهرابی با اختلاف نه چندان زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: محمد عمری چند بازیکن ونپارس را از پیش رو برداشت اما شوت پای چپش از کنار دروازه ونپارس به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۲۶: شوت محمد عمری در حالتی نامعتادل با واکنش خوب احمد مهرابی همراه شد و به کرنر رفت.

دقیقه ۲۹: پاس رو به عقب اشتباه از مدافعان ونپارس به یک فرصت جدی برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شد اما شوت سینا اسدبیگی از بالای دروازه ونپارس با بی دقتی به بیرون رفت.

برای نیمه اول این دیدار، سه دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شد.

دقیقه ۴۷: ارسال مهدی ترابی به داخل محوطه جریمه ونپارس با اشتباه احمد مهرابی توپ را مقابل پای علی نعمتی قرار داد اما گلر ونپارس با سیو دیدنی توپ را به کرنر فرستاد و اشتباه خود را نیز جبران کرد.

دقیقه ۴۸: آخرین موقعیت جدی برای پرسپولیس در نیمه اول با شوت سیامک نعمتی و سایش به تیرک عمودی ونپارس راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۰: توپ در پشت محوطه جریمه ونپارس روی پای راست سروش رفیعی چسبید و از فاصله‌ای دور به تیرک افقی دروازه ونپارس برخورد کرد و با خوش شانسی ونپارسی ها به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۵۴: شوت پای چپ خطرناک مهدی ترابی پس از عکس العمل دیدنی مهرابی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۵۸: محمدرضا شیرزادی درون محوطه جریمه ونپارس محمد عمری را سرنگون کرد و در ادامه اسماعیلی فر توپ برگشتی را گل کرد اما سعاد وفاپیشه این بار برای پرسپولیس اعلام پنالتی کرد و موقعیت گلزنی برای پرسپولیس فراهم شد.

دقیقه ۸۰: شوت یک تیکه و سر ضرب وحید امیری با پای چپ از راه دور با اختلاف کم از کنار دروازه ونپارس به اوت رفت.

نیمه دوم بازی پرسپولیس برابر ونپارس شش دقیقه وقت تلف شده خواهد داشت.

دقیقه ۹۴: شوت پای چپ محکم و خطرناک وحید امیری به شکلی معجزه آسا به تیرک اصابت کرد و گل نشد.

بازی پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ همراه شد و به وقت‌های اضافه اول و دوم رفت.

دقیقه ۹۵: نخستین موقعیت جدی پرسپولیس در وقت‌های اضافه اول توسط مهدی عبدی از دست رفت.

بازی از دقیقه ۹۵ تا ۱۰۱ به دلیل مصدومیتی که احمد مهرابی داشت متوقف بود؛ گلر ونپارس در برخورد با عبدی به طرز شدیدی از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی و خونریزی شد و درون زمین تحت مداوا قرار گرفت تا به بازی برگردد.

همین زمان مصدومیت و مداوای احمد مهرابی باعث شد شش دقیقه برای وقت‌های اضافه اول منظور شود.

دقیقه ۲+۹۵: شوت محمد عمری بازیکن پرسپولیس با واکنش زیبای احمد مهرابی مواجه شد.

دقیقه ۵+۹۵: پرسپولیس به وسیله مهدی عبدی صاحب یک ضدحمله و موقعیت جدی گلزنی شو و باز هم احمد مهرابی به عنوان سد محکم در برابر بازیکنان قرمزپوش ایستادگی کرد.

دقیقه ۱۰۹: حرکت انفرادی محمد عمری و شوت آرام وی را مدافعان ونپارس از روی خط دروازه بازگشت دادند.

دقیقه ۱۱۴: سعاد وفاپیشه به سود پرسپولیس پنالتی گرفت؛ محمد امینی با یک تکل امید عالیشاه را نقش بر زمین کرد. اما میلاد سرلک بازیکن تعویضی پرسپولیس پنالتی را به تیرک سمت راست مهرابی زد و بهترین موقعیت پرسپولیسی‌ها برای زدن گل برتری از دست رفت. البته مهرابی هم مسیر شوت سرلک را متوجه شده بود اما هافبک پرسپولیس به قدری ضربه اش را آرام و بد زد که توپ به تیرک برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه ۱۱۹: علیرضا بیرانوند که امروز جای خود را در درون دروازه پرسپولیس به احمد گوهری داده بود با تشخیص یحیی گل محمدی برای ضربات پنالتی وارد زمین شد.

۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و کار به ضربات نفس گیر پنالتی کشیده شد.

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (ونپارس - ایمان کیانی)؛ در دقیقه نهم، ایمان کیانی کاپیتان ونپارس با پای چپ توپ را از روی نقطه پنالتی به سمت چپ احمد گوهری فرستاد و باوجود تشخیص مسیر توپ توسط گلر قرمزها، دروازه پرسپولیس را باز کرد و ونپارس یک بر صفر پیش افتاد.

۱ - ۱ (پرسپولیس - گیورگی گولسیانی)؛ گیورگی گولسیانی از روی نقطه پنالتی با شلیک توپ به سمت راست دروازه ونپارس و تشخیص جهت توپ توسط مهرابی، بازی را به تساوی کشاند.

۱ - ۲ (ونپارس - ابوذر صفرزاده)؛ دقیقه ۶۶ بازی و در شرایطی که فقط چند دقیقه از گل تساوی بخش پرسپولیس می گذشت، ابوذر صفرزاده با هوشیاری و جایگیری خوب پاس تو دری که برایش ارسال شد بار دیگر دروازه پرسپولیس را گشود و ونپارس دوباره از حریف قدرتمند خود پیش افتاد.

۲ - ۲ (پرسپولیسی - مرتضی پورعلی گنجی)؛ مهدی ترابی توپ را به قصد ارسال برای ضربه سر مهاجمان به داخل محوطه جریمه ونپارس فرستاد که این ارسال پس از برخورد مستقیم با تیرک دروازه در برابر پای امید عالیشاه قرار گرفت و پس از دفع شوت وی، مرتضی پورعلی گنجی با شوت پای راست توپ را از میان مدافعان ونپارس عبور داد و به تور چسباند تا بازی دوباره مساوی شود.

ضربات پنالتی:

پرسپولیس: مهدی ترابی (گل)، فرشاد فرجی (گل)، مرتضی پورعلی گنجی (گل)، محمد عمری (گل)

ونپارس: ایمان کیانی (مهار توپ توسط علیرضا بیرانوند)، علی آزادمنش (گل)، ایمان شوریابی (مهار توپ توسط علیرضا بیرانوند)

نکات‌ویژه:

عبارت زیبای «خلیج‌فارس» روی سکوهای ورزشگاه آزادی هک شد تا فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ بدین‌گونه نسبت به استفاده جعلی آن در جام کشورهای عربی واکنش نشان دهد.

کد خبر 632801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.