بهسازی و ساماندهی بوستان‌های منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانه مطلوب فضای سبز، عملیات بهسازی و ساماندهی بوستان‌های سطح منطقه شامل بهبود مبلمان شهری، اصلاح پیاده‌راه‌ها و تابلوهای برق آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا به‌منظور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانه مطلوب فضای سبز و رضایت شهروندان، بوستان‌های سطح منطقه بهسازی و ساماندهی می‌شود.

وی ارتقای امکانات رفاهی و خدماتی در بوستان‌های سطح منطقه را یکی از اهداف مهم شهرداری برشمرد و تصریح کرد: نصب و بهبود وضعیت مبلمان شهری با هدف زیباسازی محیط شهری در راستای مرتفع ساختن نیازهای تفریحی شهروندان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: نیمکت‌های پارکی، سطل‌های زباله دوقلوی فلزی معابر و ست‌های حرکت‌درمانی در بوستان‌های مهر، شفق، فرشتگان، آزادگان، سپهر و فردوس نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق در راستای اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: تابلوهای برق بوستان‌های منطقه به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی و رفع خطر برای شهروندان، با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال ایمن‌سازی شد.

قاضی‌عسگر ادامه داد: عملیات خاکبرداری و خاک‌ریزی، کاشت ۲۵۰ متر مربع چمن متحمل گرمسیری و کاشت ۷۰ اصله درخت و درختچه در بوستان محله دهچی با توسعه حجمی ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی پارک فردوس، تعمیرات مربوط به بلوک فرش‌های موجود در این بوستان، جداول کناری فضای سبز و سطح پیاده‌راه‌ها به منظور ترمیم و رفع خطر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای برنامه‌ریزی مدون به منظور رفاه و ایمنی شهروندان و تجهیز سیستم‌های روشنایی، لوکس نوری بوستان‌های حاشیه خیابان‌های وحدت و میرزاطاهر با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اصلاح و رفع خطر شد.

وی با بیان اینکه روشنایی پارک‌ها علاوه بر اینکه هنگام شب زیبایی بصری به شهر می‌بخشد، آسایش و امنیت بیشتر شهروندان را نیز، فراهم می‌کند، افزود: اصلاح لوکس نوری پارکینگ بوستان مهر با اعتباری بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز صورت گرفت.

قاضی‌عسگر با اشاره به ساماندهی، تجهیز و بهسازی بوستان‌ها و پارک‌های سطح منطقه ۹ گفت: بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های مهر و گلستان با دو میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

کد خبر 632793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.