رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای، نیازمند اهتمام ویژه

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در جهت رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا طرح‌های آبزی پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه بیستم دی_ در جلسه بررسی مشکلات برخی طرح‌های کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال و درآمد اکثر مردم استان چهارمحال‌وبختیاری از راه کشاورزی و دامپروری است و واحدهای صنعتی بزرگ یا منابع نفتی در این استان وجود ندارد، باید در جهت رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا طرح‌های آبزی پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جز مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید ویژه به بخش شیلات و کشاورزی در استان گفت: پیشرفت‌های حاصله در این حوزه مرهون و مدیون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح ۸ هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر دشت‌های شهرستان اردل شیب‌دار است، تصریح کرد: بهترین دشتی که استعداد خوبی برای کشاورزی در این شهرستان را دارد دشت دیناران و طرح تلخاب در بخش میانکوه است.

سلیمانی تاکید کرد: برای دشت خانمیرزا که بخشی از مجوز آب آن صادر شده و در روند قانونی قرار دارد، انتظار داریم اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در استان در صورتی که مطالبات مردمی را با پیگیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و طبق سلسله مراتب از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها دریافت کند، با برگزاری جلسات فوق العاده با مدیران مربوطه، قطع به یقین تا حصول نتیجه موضوعات را در دستورکار قرار می‌دهد بر همین اساس رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی پر تلاش و خستگی‌ناپذیر در سطح استان باید همچون گذشته مقتدرانه جهت پیگیری مطالبات مردمی اهتمام ویژه ورزند و مطمئن باشند که در این دولت مردمی به نتیجه خواهند رسید.

کد خبر 632746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.