لزوم بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات پسماند در ارومیه

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای اجرای طرح جامع و حفظ بهداشت و سلامت بیشتر شهر، بهسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و ماشین‌آلات پسماند ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر امروز _سه‌شنبه بیستم دی_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: استفاده و جذب اعتبارات صندوق ملی برای مدیریت و سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت پسماند باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در بازدیدی که به تازگی اعضای شورای اسلامی شهر به همراه معاون دادستان از سایت زباله نازلو داشتند، مقرر شد مشکلات حقوقی این سایت مرتفع شود که لازم است شهرداری آن را پیگیری کند و تمهیدات عقد قرارداد سرمایه‌گذاری را فراهم آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با شفافیت هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود و در این زمینه از تجربیات شهرهای موفق مثل مشهد استفاده شود، برای این امر، از ظرفیت ایجاد شده در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمال غرب کشور نیز باید استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح جامع و حفظ بهداشت و سلامت بیشتر شهر، بهسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و ماشین‌آلات پسماند ضروری است و برای پیشگیری و مقابله با آلاینده‌هایی مثل لاستیک‌سوزی در حریم شهر باید با آموزش همگانی و همکاری با نیروی انتظامی، برنامه و تدابیری جدی اندیشیده شده است تا شهروندان از هوای سالم محروم نشوند.

اعظم‌انهر افزود: در اقدامات طرح جامع پسماند باید استفاده از تجربیات شهرهای موفق کشور با در نظر گرفتن شرایط خاص آب‌وهوایی شهر ارومیه مورد توجه و ملاک عمل باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: انعکاس به موقع و مناسب اخبار مربوط به اقدامات و عملکرد شهرداری در خصوص خدمات شهری و رویدادهای مهمی همچون نشست مراکز استان‌های شمال غرب کشور باید بیشتر مورد توجه واقع می‌شد.

کد خبر 632743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.