لندن و آستین، شهرهایی با بالاترین پتانسیل هوشمندی

پیشرفت‌های تکنولوژیک لندن، پایتخت انگلستان و آستین، مرکز ایالت تگزاس در آمریکا حاکی از پتانسیل بالای هوشمندی این دو شهر در آینده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از شرکت‌های نرم‌افزار استکهلم به نام ProptechOS، به بررسی ۱۰۰ شهر بزرگ و معروف اروپا و ایالات متحده آمریکا پرداخت و پس از ارزیابی پیشرفت‌های تکنولوژیک در آن‌ها، لندن و آستین را به عنوان شهرهایی با بالاترین پتانسیل هوشمندی در آینده معرفی کرد. در این راستا، ۱۱ شاخص اصلی برای ارزیابی میزان هوشمندی شهرها یا آمادگی آن‌ها برای هوشمندسازی هرچه بیشتر در آینده معرفی شد که این شاخص‌ها در شاخه‌های زیرساخت‌های فناوری، زیرساخت‌های سبز و کارآفرینی‌های وابسته به فناوری قرار گرفت و شامل مواردی مانند سرعت پهنای باند، تعداد مشاغل فناورانه به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت و قابلیت دسترسی به ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی بود.

در نتیجه انجام ارزیابی‌های مربوطه، لندن به عنوان آماده‌ترین شهر اروپایی در زمینه پیشرفت‌های تکنولوژیک در آینده معرفی شد و پس از آن، آمستردام پایتخت هلند، برلین در آلمان، پاریس پایتخت فرانسه و لیسبون پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم شهرهای هوشمند آینده قاره را از آن خود کرد. لندن توانست در این لیست بالاترین امتیاز را از نظر زیرساخت‌های تکنولوژی و زیرساخت‌های سبز کسب کند. علاوه بر این، نصب ۹ برج ۵G در پایتخت بریتانیا از دیگر عواملی بود که به برتری تکنولوژیک آن نسبت به سایر شهرهای اروپایی منجر شد؛ سرعت پهنای باند در لندن برابر با ۸۲.۷ مگابیت بر ثانیه است که این مقدار بهتر از دو برابر سایر شهرهای مورد تجزیه و تحلیل اروپا بود.

لندن و آستین، شهرهایی با بالاترین پتانسیل هوشمندی در اروپا و آمریکا

آستین نیز به عنوان بهترین شهر آمریکایی از نظر پتانسیل هوشمندی معرفی شد که توانست از ۱۰۰ امتیاز برای شاخص‌های مختلف، در مجموع ۷۵.۴ امتیاز را کسب کند. زیرساخت‌های فناوری با کسب ۸۷.۷ امتیاز و زیرساخت‌های سبز با ۹۱.۷ امتیاز مهم‌ترین نقش را در تعیین آستین به عنوان بهترین شهر آمریکایی از نظر پتانسیل هوشمندی ایفا کرد. علاوه بر این، آستین توانست هشتمین جایگاه شهرهای آمریکا را از حیث برخورداری از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و هشتمین جایگاه را برای برخورداری از تعداد کمپانی‌های اینترنت اشیا از آن خود کند.

کد خبر 632679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.