هدف رژیم صهیونیستی جداسازی قدس از کرانه باختری/ پاسخ مردم فلسطین انتفاضه است

نماینده جهاد اسلامی در ایران، تنها مخالفان اقدامات اسرائیل را گروه‌های فلسطینی دانست و گفت: در رأس این گروه‌ها، جهاد اسلامی و حماس قرار دارد و در وضعیت کنونی موضع‌گیری مردم فلسطین اعلام انتفاضه است به دلیل اینکه تهدیدها و جنگ در برابر مردم فلسطین ادامه یافته است.

ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص هتک حرمت به ساحت مقدس مسجدالاقصی اظهار کرد: هجوم ایتمار بن غفیر به مسجدالاقصی حکومت نتانیاهو را مبرا نخواهد کرد زیرا بن‌غفیر اکنون وزیر جنگ نتانیاهو و قسمتی از حکومت صهیونیستی با اختیارات بسیار زیاد است.

وی هجوم بن غفیر به مسجدالاقصی را با هدف اجرای پروژه حکومت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: پروژه این حکومت به طور واضح عملیات ارعاب قدس است تا با اجرای آن قدس را از کرانه باختری جدا کند که این عملیات را بدون اعلام رسانه‌ای و به دنبال همان پروژه اخراج، تبعید و تحجیر فلسطینی‌ها انجام می‌دهد.

نماینده جهاد اسلامی در ایران این عملیات رژیم اشغالگر قدس را قدیمی، کهنه و نخ‌نما توصیف کرد و گفت: این عملیات را می‌توان یک اقدام حساس‌کننده و غیرقانونی از سوی حکومت نتانیاهو به‌شمار آورد و به همین دلیل به شکل عملیات متهورانه، خطرناک، با ریسک بالا و بی‌ثبات‌کننده اجرا می‌شود.

وی وظیفه جهاد فلسطینی، کشورهای عربی، منطقه‌ای و دولت‌ها را پاسخ دادن به این اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که موضع‌گیری همه کشورهای عربی و اسلامی در برابر این اقدامات رژیم صهیونیستی ضعیف بوده است و تنها به محکوم کردن، برائت جستن و اظهار نارضایتی از این رژیم محدود می‌شود.

واکنش ضعیف بین‌المللی به تجاوز اسرائیل

ابوشریف ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس می‌داند که این صحبت‌ها و مواضع توخالی هستند و هیچ ضرر و زیانی به او نمی‌رساند حتی واکنش آمریکا نیز به این مسئله بسیار ضعیف بوده و بسیاری از این موضع‌گیری‌ها مثال گرد خاکستری به چشم بوده یعنی بسیار جزئی بوده است و هیچ تأثیری در برابر تجاوزات بن‌غفیر ندارد.

وی با انتقاد از چراغ سبز دولت‌های بزرگ منطقه به دولت نتانیاهو تاکید کرد: دلیل همه تجاوزهای اسرائیل آن است که در قوانین بین‌المللی، رژیم اشغالگر قدس را فوق قانون قرار داده‌اند، آمریکا نیز شریک این حکومت است و تا زمانی که این شراکت ادامه دارد، پشتیبانی از اسرائیل نیز تداوم خواهد داشت.

نماینده جهاد اسلامی در ایران حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی را باعث ارتکاب جرایمی بر ضد مردم فلسطین دانست و گفت: یکی از جنایت‌هایی که ضد مردم فلسطین انجام می‌شود این است که این قوانین اجرایی ضد قوانین بین‌المللی و مردم فلسطین است و با این حال آمریکایی‌ها از آن پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وی تجاوزهای اسرائیل به کرانه باختری را مخالف همه قوانین حقوق بشری اعلام کرد و افزود: تجاوزهای این رژیم به هر شکلی از اشکال مخالف قوانین موجود حقوق بشری است و قدرتی که باعث شد اسرائیل به این قوانین پایبند شود و حتی در آن مشارکت نداشته باشد آمریکا و کشورهای بزرگ دنیا هستند.

ابوشریف درباره احتمال سرنگونی کابینه افراط‌گرای نتانیاهو اظهار کرد: بن‌غفیر جزئی از این دولت است که با اکثریت آرا در مجلس قدرت گرفته و سقوط و سرنگونی آن غیرممکن است زیرا با اینکه همه احزاب اسرائیل با آن مخالف هستند به شکل آرام و خاموش از آن حمایت می‌کنند و این امر علنی و واضح باعث شده است که رژیم اشغالگر قدس در وضعیت مطمئن قرار گیرد.

وی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی را مسئول این هجوم به فلسطینیان و همه جرایمی دانست که بر ضد مردم فلسطین انجام می‌شود و گفت: برخی از مقامات رژیم صهیونیستی با پنبه و برخی با شمشیر سر می‌برند و در نهایت همه آنها در کشتار ملت فلسطین با هم متحد و همراه هستند.

نماینده جهاد اسلامی در ایران، تنها مخالفان اقدامات اسرائیل را گروه‌های فلسطینی معرفی کرد و ادامه داد: در رأس این گروه‌ها، جهاد اسلامی و حماس قرار دارد و در وضعیت کنونی موضع‌گیری مردم فلسطین اعلام انتفاضه است، به دلیل اینکه تهدیدها و جنگ در برابر مردم فلسطین ادامه یافته است.

وی با اشاره به گسترش این مبارزات یادآور شد: اکنون این انتفاضه به داخل منطقه سبز یا همان کرانه باختری نیز کشیده شده است و به تمام کشورهای اسلامی اعلام می‌کنیم که این یک حرکت فلسطینی واقعی و برای مقابله با دشمنی‌های رژیم صهیونیستی است.

ابوشریف انتفاضه را یک پروژه واقعی و واضح اعلام کرد و گفت: این نشان می‌دهد که به طور واضح، حرکت تشکیلات خودگردان در ادامه تلاش‌های صلح با اسرائیل و زیر سایه دولت‌های بین‌المللی باعث حمایت از این رژیم می‌شود.

کد خبر 632652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.