تصویرسازی هنرمندان در فضاهای شهری بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: شهرداری از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان شهر برای زیباسازی فضاهای شهری استقبال و حمایت می‌کند و هنرمندان با خلاقیت خود می‌توانند چهره شهر را متحول کنند.

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از طراحی و نقاشی روی تقاطع‌های غیرهمسطح شهر بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: افزایش زیبایی‌های بصری در سطح شهر امری ضروری است و پرداختن به این مسئله برای ایجاد ارتباط میان شهروندان و فضاهای شهری حائز اهمیت است.

وی افزود: هر اندازه شهر زیباتر و دارای ظرفیت‌های هنری و زیباشناسانه بیشتری باشد، ارتباط شهروندان و گردشگران با شهر بیشتر می‌شود و آنها در حفظ فضای شهر بیشتر همکاری می‌کنند.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: داشتن حس خوب نسبت به شهر و محل سکونت تابع فضای بصری و زیباشناسانه شهری است، هرچقدر این فضا بهتر و زیباتر ساخته شود، ارتباط گرفتن با آن بهتر اتفاق می‌افتد.

نوبانی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر (عج) در راستای همین اهداف و برنامه‌ها رنگ‌آمیزی شده است و پایه‌های این پل توسط هنرمندان شهر نقاشی سه‌بعدی می‌شود که تنه و ریشه‌های درخت لور را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که در حوزه هنرهای تجسمی در سطح شهر فعالیت می‌کنند از فعالان این حوزه هستند. آنها طرح‌ها، نمادها و المان‌های بومی، سنتی و مدرن خود را برای استفاده در شهر ارائه می‌دهند و شهرداری آمادگی دارد از همه هنرمندان جهت زیباسازی شهر حمایت کند.

شهردار بندرعباس گفت: نصب المان و مجسمه‌های اسب در فضای سبز پل ولی‌عصر (عج) در راستای زیباسازی فضای شهری در منطقه دو شهرداری انجام شده و این اقدام در همه مناطق جزو برنامه‌ها و اولویت‌های ما است، زیرا فضاسازی و افزایش زیبایی‌های شهر مهمترین عامل جذب گردشگر برای شهرها به خصوص شهر بندری بندرعباس است.

کد خبر 632636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.