دمای هوا ۵ درجه‌ کاهش می‌یابد/ بارش برف در مرکز و شهر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی از روز گذشته تا اوایل چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه، گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فعالیت سامانه بارشی برف از شب گذشته و بامداد امروز در مناطق مرکزی و شهر اصفهان، اظهار کرد: با پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای آماده‌باش و فعالیت راهداری‌ها در ۴۴ راهدارخانه نمک و شن مناسب ذخیره شده است و گروه‌های راهداری همراه با ماشین‌آلات و تجهیزات در راهدارخانه‌ها استقرار دارند تا درصورت‌لزوم بلافاصله اقدامات مورد نیاز از جمله بازگشایی راه‌ها را انجام دهند.

وی درباره آماده‌باش هلال‌احمر و اورژانس، افزود: گروه‌های هلال‌احمر و اورژانس نیز در بیش از ۲۰۰ پایگاه جهت ارائه خدمات امدادی مستقر شدند، به شهرداری‌ها نیز اعلام شده است که در مناطق مختلف نمک و شن مناسب جهت یخ‌زدایی معابر فراهم کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به دلیل تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه آغاز و تا اوایل روز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه طی بارش برف، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه و کاهش دید و کاهش محسوس دما و کولاک برف در نیمه جنوبی و با شدت کمتر در مناطق غرب صورت می‌گیرد.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در اصفهان، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه ابتدا مناطق جنوبی استان و سپس در روز سه‌شنبه تمام مناطق اصفهان درگیر سامانه بارش خواهد شد که مه آلودگی‌، ابرناکی و بارش برف و باران را به همراه خواهد داشت.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش دارد، افزود: بیشترین افت دما در بعضی نقاط استان در روزهای پنجشنبه بیست‌ودوم و جمعه بیست‌وسوم دی‌ماه خواهد بود.

وی درباره مصرف بهینه انرژی به‌ویژه مصرف گاز، گفت: درحال‌حاضر به تمام اداراه‌ها ابلاغ شده است که بیش از ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز را اعمال کنند، همچنین موتورخانه اداراه‌ها باید هوشمند و پس از پایان وقت اداری، سیستم‌های گرمایشی خاموش تا به صرفه‌جویی انرژی کمک شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه رعایت اصول ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی و صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز بسیار مهم است و باید مورد توجه تمام افراد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حوادث گازگرفتگی به دلیل استفاده ناایمن از وسایل گازسوز و بدون دودکش و پکیج‌های غیراستاندارد و استفاده سیستم گرمایشی نامناسب اتفاق می‌افتد، لذا می‌طلبد اصول ایمنی را رعایت کنیم تا شاهد رخدادهای ناگوار در این زمینه نباشیم.

کد خبر 632631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.