گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار در ولینگتون

شورای شهر ولینگتون از مسیرسازی‌های بیشتر و افزایش تعداد اتوبوس‌ها، دوچرخه‌ها و پیاده‌روهای بیشتر به سمت حومه‌های شهری ولینگتون خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیته فرآیندهای نظارتی شورای شهر ولینگتون از تصویب طرح ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده جدید و ایجاد یک مسیر شش کیلومتری دوچرخه‌سواری ایمن خبر داد و اعلام کرد که قرار است گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار بیشتری در اختیار شهروندان ولینگتون قرار بگیرد که به کاهش انتشار کربن در سطح شهر کمک می‌کند. کمیته در جدیدترین جلسه شورای شهر همچنین با تعیین بهبودهای موقت، تغییرات دوچرخه‌سواری که قرار است در مسیرهای موجود شهر انجام بگیرد را نیز به تصویب رساند.

شورای شهر هدف از تصویب این طرح‌ها را ایجاد تغییراتی سریع و قابل مشاهده در خیابان‌های شهر و بهبود نحوه استفاده مردم از این تغییرات در راستای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل پایدار برای نسل‌های آینده معرفی کرد.

تغییرات قرار است شامل افزایش تعداد مسیرهای دوچرخه‌سواری در سربالایی‌ها، تعیین سرعت‌های مطمئن برای خیابان‌های شهر، ایجاد گذرگاه‌های جدید عابر پیاده، بهبود دسترسی به ایستگاه‌های اتوبوس، ایجاد فضاهای جدید پارکینگ اشتراکی برای خودروها، بهبود دید و کاهش نقاط دور زدن در جاده‌های باریک با حذف بعضی از پارکینگ‌ها، افزودن رنگ‌آمیزی خطوط زرد شکسته و مشخص کردن خط‌کشی‌های جاده‌های سرازیری باشد.

گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار در ولینگتون

رئیس شورای شهر ولینگتون ضمن اشاره به آگاهی شورا از اهمیت بسیار بالای برنامه‌ریزی مجدد خیابان‌ها برای ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل کم‌کربن در راستای حمایت از ایجاد محله‌های در حال رشد و ایجاد محیط‌های سالم و زیست‌پذیر، گفت: «شورا برای ساخت‌وساز رویکردی سریع و پاسخ‌گو اتخاذ کرده است و از مواد سازگار با محیط و شکل‌پذیری استفاده می‌کند که به عملیات اعمال تغییرات سرعت می‌بخشد. به این ترتیب شبکه دوچرخه ولینگتون سریع‌تر راه‌اندازی می‌شود و کاربران زودتر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد که استفاده از این مواد همچنین توانایی شورا را برای تطبیق مسیرها بر اساس بازخورد دریافتی از سوی مردم پس از استفاده افزایش می‌دهد.

شورای شهر ولینگتون تاکید کرد که شورا از زمان‌بر بودن عادت کردن ساکنان به تغییرات این‌چنینی آگاه است اما در برنامه‌ریزی‌های خود استفاده از راهکارهایی برای استفاده حداکثری از فضای محدود خیابان‌ها را مورد توجهی خاص قرار داده است تا به افراد ساکن در این حومه‌های درون‌شهری کمک کند راحت‌تر با تغییرات تطابق پیدا کنند.

شورا اطمینان داد طرح‌های بهبود به‌طور مشترک با جامعه طراحی شده و هدف آن‌ها بهبود دسترسی، افزایش ایمنی و تقویت هویت ویژه حومه شهری ولینگتون است. شورای شهر از آغاز ساخت‌وسازها در اوایل سال جدید خبر داد.

کد خبر 632629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.