ضرورت آموزش تفکیک زباله در مدارس ارومیه

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: به‌منظور فرهنگسازی، آموزش تفکیک زباله از مبدا باید با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش در سطح مدارس عملیاتی شود.

مرتضی منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی مشکلات حوزه پسماند و پیگیری طرح جامع مدیریت پسماند و اقدامات انجام شده در راستای جذب سرمایه‌گذار برای پسماند، در دستور جلسه این هفته کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارومیه بود.

وی ادامه داد: اعتبارات حوزه مدیریت پسماند و طرح جامع برای سال ۱۴۰۲ بیشتر مورد توجه خواهد بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تصویب طرح جامع پسماند در سال ۱۴۰۱ گفت: با ابلاغ این طرح نقشه راه تا سال ۱۴۱۲ برای مدیریت پسماند شهر ارومیه مشخص شده است و شهرداری باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

منافی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلان‌شهرها در کنار کارخانه تولید کمپوست به تازگی نسبت به احداث کارخانه‌های تولید انرژی از پسماند اقدام کردند، لذا شهرداری نیز در جذب سرمایه‌گذار به این دو مورد باید توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: شفافیت در مورد خدمات انجام شده شهرداری در تمام حوزه‌ها باید انجام شود و شهروندان در جریان اقدامات قرار بگیرند تا رضایتمندی حاصل شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: به‌منظور فرهنگ‌سازی، آموزش تفکیک زباله از مبدا باید با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش در سطح مدارس عملیاتی شود و جمع‌آوری و دفن زباله عفونی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی با دقت و رعایت اصول بهداشتی همراه با نظارت انجام و از هرگونه خطرات احتمالی زیستی و محیطی جلوگیری شود.

کد خبر 632628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.