دانشجویی که استاد نمونه کشور شد

محمد دورعلی از دانش‌آموختگان دوره کارشناسی مهندسی مکانیک در سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۳ دانشگاه صنعتی شریف است. وی ۷ سال متوالی عنوان استاد برجسته دانشگاه را از آن خود کرده است و در سال ۹۵ به‌عنوان استاد نمونه کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه ایران اسلامی به‌واسطه بهره‌مندی از توانمندی‌های جوانان نخبه، در بسیاری از علوم به خودکفایی رسیده است.

خبرگزاری ایمنا همسو با دیگر نهادها، نگاه حمایتی ویژه‌ای از استعدادهای درخشان این دیار دارد؛ از طرفی باید از ظرفیت نخبگان به نحو شایسته در راستای توسعه و رفع مشکلات بهره‌مند شویم.

از این رو این رسانه در راستای یکی از رسالت‌های خود که معرفی نخبگان ایران اسلامی است؛ سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته به معرفی یکی از نخبگان کشور خواهد پرداخت. این هفته ایمنا، به سراغ «محمد دورعلی» رفته و آنچه می‌خوانید گوشه‌ای از سوابق و دستاوردهای این نخبه ایرانی است.

بیوگرافی محمد دورعلی

محمد دورعلی از دانش آموختگان دوره کارشناسی مهندسی مکانیک در سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۳ دانشگاه صنعتی شریف است که مدرک کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۵۵ در همین رشته و مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه MIT آمریکا در سال ۱۳۵۹ دریافت کرده است.

وی پس از اتمام تحصیل و بازگشت به وطن، به دلیل انقلاب فرهنگی در ابتدا وارد صنعت شد و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها با سمت استادیاری به دانشگاه صنعتی اصفهان سپس در سال ۶۷ به دانشگاه صنعتی شریف بازگشت.

فعالیت‌ها و پژوهش‌های علمی محمد دورعلی

دورعلی، نویسنده بیش از صد مقاله علمی در نشریات و کنفرانس‌های مختلف ملی و بین‌المللی است و انجام بیش از ۴۰ پروژه نوآورانه صنعتی موفق در کشور را در کارنامه خود دارد.

این دانشمند ایرانی تاکنون در سمت مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان، مدیر گروه سنجش و نظارت دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و سرپرست پروژه طراحی و ساخت گاورنرهای نیروگاهی کشور فعالیت داشته است.

این استاد دانشکده مهندسی مکانیک، هم‌اکنون در زمینه‌های تخصصی طراحی سیستم، اتوماسیون و پیشرانش فعال است.

دستاوردها و افتخارات محمد دورعلی

محمد دورعلی هفت سال متوالی عنوان استاد برجسته دانشگاه را از آن خود کرده است؛ همچنین برنده جایزه خوارزمی و علامه طباطبایی است. وی در سال ۹۵ به عنوان استاد نمونه کشور معرفی شد. برخی از جوایز این نخبه ایرانی عبارت است از:

  • استاد برجسته دانشگاه
  • برنده جایزه خوارزمی
  • جایزه علامه طباطبایی
  • برنده جایزه البرز

نظر محمد دورعلی در رابطه با دانشگاه شریف

محمد دورعلی در مصاحبه‌ای اظهار کرد در بین دانشگاه‌های صنعتی کشورهای پیشرفته، دانشگاه شریف به عنوان یک مرکز علمی با کیفیت از نظر آموزشی عالی شناخته شده است.

وی افزود: دانشگاه شریف فارغ‌التحصیلانی با سطح بالای دانش نظری، ریاضیات و درک عمیق مسائل تئوریک تربیت می‌کند؛ البته معمولاً نداشتن آشنایی کافی به مدیریت تحقیقات و ارائه گزارشات فنی و آشنایی با مسائل عملی و صنعتی از کمبودهای فارغ‌التحصیلان ذکر می‌شود.

دورعلی، دلایل برتری دانشگاه شریف در کشور را داشتن کادر هیئت علمی قوی و با انگیزه، سوابق خوب تحقیقاتی و خوش‌نامی در انجام و اتمام پروژه‌های صنعتی می‌داند.

کد خبر 632603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.