مساجد محور کارهای فرهنگی قرار گیرند

شهردار کرمانشاه با حضور در مسجد اعتمادی خیابان خیام بر محوریت مساجد برای انجام کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی در شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی با بیان اینکه مساجد برای کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی، باید محوریت قرار گیرند، اظهار کرد: همانگونه که در انقلاب و زمان هشت سال دفاع مقدس مساجد محور امور فرهنگی بود و امروز علاوه بر برنامه‌ریزی فرهنگی ما در تلاش هستیم فرهنگ خدمت را از همین مساجد آغاز کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی متولی امر فرهنگ در کشور هستند و بخشی از وظایف شهرداری هم به فرهنگ و فرهنگ سازی بر می‌گردد و در این راستا شهرداری کرمانشاه در پنج محور، اهداف فرهنگی خود را دنبال می‌کند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه هویت یکی از اولویت‌های کار فرهنگی این نهاد است، گفت: یکی از مشکلات ما نبود شناخت جوانان از هویت ایرانی، اسلامی و حتی کرمانشاهی خود است و اینکه بدانند برای حفظ این آب و خاک چه تلاش‌هایی شده است.

نوروزی با تاکید بر لزوم گسترش اخلاق محوری، افزود: یکی از مواردی که سبب به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شده همین نادیده گرفتن اخلاق در جامعه است.

وی ادامه داد: سومین هدف شهرداری نیز ایجاد شور و نشاط و شادی در جامعه است و نگذاریم افسردگی و خمودگی بر شهروندان غلبه کند. علاوه بر این یکی از اصلی‌ترین وظایف فرهنگی شهرداری جهاد تبیین است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه جهاد تبیین مورد سفارش و تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: آموزش قوانین و مقررات شهروندی و شهرنشینی نیز از جمله اهداف شهرداری است که در همه این اهداف باید مساجد در محوریت کار قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مساجد باید تبدیل به محل فرهنگ سازی شوند و به نوعی هر مسجد را یک فرهنگسرا قلمداد کنیم و به عنوان مراکز فرهنگی مساجد در فرهنگ‌سازی نقش ایفا کنند.

کد خبر 632594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.