دفاتر تسهیل‌گری نقش میانجی‌گری بین مدیریت شهری و مردم را دارد

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: دفاتر تسهیل‌گری نهاد توسعه است که نقش میانجی‌گری بین مدیریت شهری و مردم را دارد و به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری کمک می‌کند.

فریاد پرهیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سلسله نشست‌های شهرگاه اظهار کرد: هفته گذشته این سلسله نشست‌ها با هدف تعامل دانشگاهیان و اعضای مجموعه معاونت معماری و شهرسازی در دانشگاه هنر برگزار شد که می‌توان در این تعامل با دانشگاه شاهد اتفاقات خوبی بود.

وی افزود: این هفته به موضوع معماری و شهرسازی در دانشگاه هنر اصفهان پرداختیم که اساتید حوزه شهرسازی و معماری نیز حضور داشتند و موضوعات مختلفی به مذاکره گذاشته شد.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: از جمله موضوع مورد مذاکره، بازآفرینی شهری و به طور خاص دفاتر تسهیل‌گری به عنوان نهاد توسعه است که نقش میانجی‌گری بین مدیریت شهری و مردم را دارد و به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست فرایند حاضر در اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت معماری و شهرسازی در راستای ارتباط با جامعه دانشگاهی به بحث گذاشته شد و نظرات اعضای دانشگاه در مورد دفاتر تسهیل‌گری گرفته شد.

پرهیز با اشاره به رویکردهای جدید دفاتر تسهیل‌گری از لحاظ علمی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۰ به بعد در بیشتر موارد این دفاتر به موضوع بازآفرینی پایدار شهری ورود کرده است و بر ابعاد اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به‌خصوص نهادی بسیار تاکید شده است که این ابعاد در ارتباط با بازآفرینی باید در نظر گرفته شود تا خروجی آن نتیجه مدنظر مدیریت شهری در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان در خصوص مسائل اجتماعی و انسانی پافشاری بیشتری دارند، بنابراین مقرر شد این جلسات ادامه داشته باشد و راهکارهای اجرایی از طرف دانشگاه به مدیریت شهری ارائه شود تا بتوانیم از نظرات اساتید دانشگاهی در ارتباط با موضوعات تخصصی حوزه شهرسازی و معماری استفاده کنیم.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: خروجی حاصل از این جلسه فعال کردن هیئت اندیشه‌ورز در معاونت شهرسازی با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و برگزاری جلسات هفتگی بود، لذا به‌زودی جلسه مشترک با موضوع راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز بین شهرداری اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 632554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.