بیش از ۵۰۰۰ نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان ۵۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز - دوشنبه نوزدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایتام از نعمت داشتن پدر یا مادر یا هر دو آن‌ها محروم هستند، اما فرزندان محسنین دارای والدین هستند که پدر خانواده علی‌رغم میل باطنی‌اش و به دلیل کهولت سن، بیماری، زمین‌گیر شدن و از کارافتادگی یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد، همچنین فرزندان طلاق (با حضانت مادر) نیز می‌توانند در سامانه محسنین ثبت‌نام کنند.

وی تعداد فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری را ۵۵۰۰ نفر دانست و ادامه داد: کمک‌های مالی حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می‌شود و کمیته امداد تنها بر این روند نظارت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری، ۴۵ میلیارد تومان شامل ۲۸ میلیارد تومان (کمک‌های نقدی) و ۱۷ میلیارد تومان (کمک‌های غیرنقدی) توسط حامیان به دست ایتام و فرزندان محسنین رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان خانواده‌های نیازمند با مشکلات اقتصادی در زمینه تحصیل مواجه هستند که خیران و نیکوکاران می‌توانند با واریز ماهیانه مبالغ دلخواه به حساب فرزندان معنوی خود بخشی از این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

محمدی گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در «طرح محسنین» و «اکرام ایتام» می‌توانند با مراجعه به سایت mohsenin.ir وemdad.ir/ekram یا اداره‌های کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت‌نام و با پرداخت ماهیانه مبالغ دلخواه سهمی در رشد و بالندگی این خانواده‌ها داشته باشند، همچنین کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت کمک‌های غیرحضوری برای فرزندان معنوی شما در نظر گرفته شده است؛ ۱۷ هزار و ۵۰۰ حامی از ایتام و فرزندان محسنین استان حمایت می‌کنند.

کد خبر 632450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.