در صدد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه با محور محیط زیست هستیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی، این شورا در صدد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و استانداری هرمزگان است.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بندهای پیشنهادی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و استانداری هرمزگان با نظر کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در ۱۲ بند و سه تبصره تهیه شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل سال‌های اخیر در تمام جهان، حیات بسیاری از انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است که این اهمیت را می‌توان در پدیده گرمایش زمین به خوبی درک کرد، افزود: کشور ما و استان هرمزگان نیز از اتفاقات جهانی و منطقه‌ای در حوزه محیط زیست مستثنی نبوده و دستخوش اتفاقاتی بوده است که در زمان مناسب جای تأمل دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: این شهر به واسطه ساحلی بودن و استقرار بیش از ۷۰ صنعت بزرگ و متوسط در غرب آن، با مسائل مختلفی از جمله آلودگی هوا، خاک، ساحل و دریا مواجه است و این مسئله برای شهرداری بندرعباس باید بیش از هر چیز، از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح الزام شهرداری بندرعباس به تهیه و تنظیم تفاهم‌نامه و دستورالعمل اجرایی، گفت: در این طرح شهرداری موظف است ظرف مدت یک ماه اقدامات خود را نسبت به بندهای این مصوبه اجرا و ظرف مدت سه ماه نتیجه اقدامات را به شورا گزارش دهد.

کناری‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است طرح جامع مدیریت پسماند شهری را مطابق با دستورالعمل‌های وزارت کشور، دریافت تائیدیه‌های لازم و استفاده از روش‌های نوین و فناوری جدید بازنگری و اجرا کند، همچنین در راستای حفظ سلامت شهروندان در موضوع بهداشت ساحل فرایند ارزیابی، پایش و زمینه پاکسازی ساحل را دنبال کند.

وی تاکید کرد: شهرداری موظف است در راستای اجرای تکلیف قانونی خود نسبت به مدیریت پساب به‌ویژه در خورهای شهر بندرعباس پیگیری و اقدام کند و بخشی از ظرفیت فرهنگسراها را در راستای ایجاد خانه‌های محیط زیست قرار دهد.

کد خبر 632437

برچسب‌ها