آماده‌باش ستاد مدیریت بحران شهرداری پره‌سر

شهردار پره‌سر از آماده‌باش تمام نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری براساس هشدارهای هواشناسی برای مقابله با حوادث ناشی از بارش باران و برف خبر داد.

پژمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۵۲ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری پره‌سر بر اساس هشدارهای هواشناسی استان گیلان برای بارش باران و برف تا پایان زمستان در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه روز گذشته مانور آمادگی زمستانه ستاد مدیریت بحران شهرداری پره‌سر برگزار شد، افزود: این ستاد شیفت‌بندی و چارت‌بندی شده است، همه نیروهای شهرداری به وظایف و مسئولیت خود آشنا هستند و هنگام بارش برف با حضور در مناطق تعیین شده به صورت ۲۴ ساعته به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری یک دستگاه لودر، یک دست بابکت، دو دستگاه کمپرسی، دو دستگاه نیسان وانت و دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی دارد. همه ماشین‌آلات به‌روزرسانی و یک تانکر سه هزار لیتری سوخت گازوئیل خودروها نیز خریداری و ذخیره شده است.

اکبری تصریح کرد: شهرداری یک دستگاه کمپرسی نمک تهیه و در انبار دپو کرده است تا در صورت بارش برف برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر، نمک‌پاشی خیابان‌ها انجام شود. حدود دو هفته پیش واحد فضای سبز شهرداری پره‌سر درختان پرخطر فضای سبز شهری را برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه‌ها هنگام بارش برف، هرس کرده است.

شهردار پره‌سر گفت: در زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی، مسیرهای منتهی به مراکز درمانی و ادارات مهم همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 632416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.