جمع‌آوری روزانه ۴۵ تن زباله از سطح شهر/ ابلاغ ۴۸ اخطاریه به مالکان متخلف

شهردار خمین گفت: روزانه ۴۵ تن پسماند خانگی از منازل شهروندان جمع‌آوری و به سایت بازیافت منتقل می‌شود، پسماندهای غیرقابل بازیافت نیز به محل دفن پسماند در منطقه حسن‌فلک منتقل و به‌صورت اصولی دفن می‌شود.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خدمات شهری شهرداری خمین فعالیت‌های متعددی از جمله نظافت معابر، رفع سد معبر، کاشت گل و درخت در معابر و میدان‌های شهر، نگهداری فضای سبز، مدیریت کشتار دام و جمع‌آوری پسماندهای خانگی را به‌صورت مستمر برعهده دارد.

وی افزود: روزانه ۴۵ تن پسماند خانگی از در منازل شهروندان جمع‌آوری و به سایت بازیافت انتقال داده می‌شود، پسماندهای غیرقابل بازیافت نیز به محل دفن پسماند در منطقه حسن فلک منتقل و به‌صورت اصولی دفن می‌شود.

شهردار خمین از خرید ۳۰ سطل زباله مکانیزه در سال جاری در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال ۱۸ سطل جایگزین سطل‌های فرسوده و حدود ۹۸ سطل زباله معیوب توسط نیروهای خدمات شهری تعمیر شده است.

احمدی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال به منظور نظافت و زیباسازی اماکن عمومی تعدادی سطل پارکی در پارک‌های سطح شهر جهت رفاه حال شهروندان نصب شد، اضافه کرد: شهرداری در راستای طرح تفکیک پسماند تر و خشک از مبدا، ۳۲ سطل تفکیک پسماند در معابر شهری نصب کرده است.

وی با تأکید بر همکاری شهروندان در تفکیک زباله‌های تر از خشک، تصریح کرد: این طرح صرفه اقتصادی دارد، اما به دلیل مشارکت نکردن شهروندان هنوز ناقص مانده است، در حالی که اجرای این طرح بهترین روش حفاظت از محیط زیست است.

جمع‌آوری حدود ۷۰۰ تن نخاله ساختمانی از سطح شهر

شهردار خمین ادامه داد: با هدف جلوگیری از سد معبر، نظافت شهر و خدمات‌رسانی به شهروندان، ماهانه حدود ۷۰۰ تن نخاله ساختمانی از سطح شهر جمع‌آوری و به منطقه حسن فلک منتقل می‌شود.

احمدی با اشاره به ابلاغ ۴۸ اخطاریه به مالکان برای برداشتن مصالح مزاحم و نخاله‌ها در ۹ ماهه امسال، تصریح کرد: سال جاری جلسات متعددی در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی برگزار و قطعه زمینی در انتهای خیابان شهید بسارده، واقع در بلوار شهدای هسته‌ای برای دپوی موقت نخاله‌های ساختمانی تعیین شد؛ لذا شهروندان باید از این پس نخاله‌های ساختمانی خود را در این محل تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه به منظور زیبایی فضای شهری شست‌وشوی المان‌ها، جداول و معابر به طور میانگین هر سه هفته یک‌بار انجام می‌شود، گفت: در ماه‌های گرم سال به منظور جلوگیری از تجمع حشرات و آلودگی، سطل‌های زباله هفته‌ای دو بار شست‌وشو و هفته‌ای یک‌بار آهک‌پاشی شد.

شهردار خمین گفت: با توجه به دغدغه شهروندان نسبت به وجود سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر طی ۹ ماهه امسال از سوی معاونت خدمات و ایمنی شهری شهرداری، ۲۹۵ قلاده سگ زنده‌گیری شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت و آماده‌باش نیروهای خدمات شهری در زمان بارش برف تاکید کرد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان، نیروهای خدمات شهری از ساعات اولیه بارش اقدام به برف‌روبی معابر می‌کنند. لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و جداول سطح شهر به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری به منظور رفاه حال شهروندان، ۱۵ مخزن شن و نمک در سطح شهر برای استفاده در مواقع بارش برف و لغزندگی قرار داده شده است.

کد خبر 632360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.