افتتاح فاز دوم پروژه دوسطحه بلوار جمهوری اسلامی

مدیر منطقه دو شهرداری قم از بهره‌برداری پروژه دوسطحه جمهوری خبر داد و گفت: به منظور تملک پلاک‌هایی که در مسیر پروژه قرار داشت بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از افتتاح فاز دو پروژه دو سطح بلوار جمهوری خبر داد و اظهار کرد: پروژه بلوار جمهوری اسلامی جزو رینگ‌های ترافیکی شهر قم است که از سال ۱۳۹۵ موضوع بازگشایی دو فاز آن مطرح شد.

وی افزود: مرحله نخست این پروژه از پل ۹ دی تا میدان امام حسین (ع) در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید. مرحله دوم نیز که تملک آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: در فاز دوم این طرح ۹۶ پلاک قرار داشت که ۱۰۰ درصد پلاک‌ها تملک و خریداری و تخریب شد، به نحوی که معبری که قبلاً ۲۰ متر عرض داشت اکنون عرض آن به ۴۵ متر افزایش پیدا کرده است.

رحیمی با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح بلوار یادگار امام به میدان امام حسین (ع) و میدان سپاه و بلوار آیت الله بروجردی (ره) متصل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح زیرگذری به طول ۱۲۰۰ متر قبل از میدان امام حسین (ع) تا ۱۰۰ متری بلوار یادگار امام احداث شد و با افتتاح آن تداخل ترافیکی میدان امام حسین (ع) برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: حس تعلق خاطر شهروندان به محیط مسکونی و محله‌ای که سال‌ها در آن زندگی می‌کردند، وراثتی و قولنامه‌ای بودن پلاک‌ها و افزایش قیمت از مشکلات این طرح در روند تملک پلاک‌ها بود.

مدیر منطقه دو شهرداری قم ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در بحث تملکات و واگذاری املاک، تصریح کرد: برای تملک این پلاک‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، بخش مهمی از این مبلغ به صورت غیرنقدی و با اختصاص زمین معوض تأمین می‌شود.

رحیمی پروژه زیرگذر جمهوری اسلامی را جزو طرح‌های منحصر به فرد شهرداری قم دانست و ادامه داد: این پروژه با نام شهدای مدافع امنیت نامگذاری خواهد شد و اجرای آن به منظور ایجاد کمترین مزاحمت برای ساکنان مرحله به مرحله پیش رفت و در مجموع ۳۰ ماه به طول انجامید.

وی گفت: در ابتدا تلاش شد مسیر با بلوک‌های ۵۰ متری خاک‌برداری و معبر احداث شود، سپس کارگاه را ۵۰ متر ۵۰ متر احداث کنیم. تمام این اقدامات به منظور مزاحمت حداقلی برای اهالی انجام شد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری ساکنان برای اجرای این طرح، ماده ۸ و ۹ اجرا نشد.

رحیمی با بیان اینکه زمانی که یک معبر ایجاد یا تعریض می‌شود، ارزش افزوده برای منطقه و محله دارد، گفت: این طرح جزو پروژه‌های فرامنطقه‌ای است و تمام شهروندان قم بهره‌بردار و ذی‌نفع آن محسوب می‌شوند.

وی افزود: ادامه این طرح در سال‌های آینده تا بزرگراه امام علی (ع) ادامه خواهد یافت و بر اساس طراحی‌ها بزرگراه امام علی (ع) به میدان و بلوار آیت الله بروجردی (ره) متصل خواهد شد.

کد خبر 632349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.