قیمت شیرین خودروهای بورس کالا/به زودی بازار دلالان جمع می‌شود/تارا ۳۵۵ میلیون!

پیش بینی می‌شود سطح عرضه‌ها در کلیت بازار خودرو افزایش یابد و شاهد ریزش قیمت‌ها در طی ماه‌های آینده باشیم و دلیلی این موضوع نیز عرضه خودروها با مدل‌های پایین‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تارا دنده‌ای امروز با قیمت ۳۵۵ میلیون تومان معامله شد، قیمت بسیار شیرینی که خریداران از بورس کالا خریداری کردند، این قیمت‌ها برای مصرف کننده‌های واقعی بسیار عالی است درحالی که قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۶۲۰ میلیون تومان است و خریداران با احتساب مالیات عوارضی که مصرف کننده پرداخت می‌کند حدود ۴۰۱ میلیون تومان به پای خریداران تمام می‌شود، تحویل خودروها سه ماهه، و با مدل ۱۴۰۲ ارائه خواهد شد، در صورتی که قیمت‌ها در بازار آزاد به همین صورت باقی بماند خریداران حداقل یک سود ۲۰۰ میلیون تومانی کسب خواهند کرد البته پیش بینی می‌شود سطح عرضه‌ها در کلیت بازار خودرو افزایش یابد و شاهد ریزش قیمت‌ها در طی ماه‌های آینده باشیم و دلیلی این موضوع نیز عرضه خودروها با مدل‌های پایین‌تر خواهد بود.

درهرصورت خریداران تارا با قیمت خوبی این خودرو را خریداری کردند، امیدواریم روند عرضه خودروها در بورس کالا به همین صورت ادامه داشته باشد.

افت قیمت ۲۰۷ در بورس کالا

۲۰۷ دستی امروز در بورس کالا ۳۷۶ میلیون تومان معامله شد که نسبت به عرضه قبلی ۲۴ میلیون ارزان‌تر به دست متقاضیان رسید و با احتساب مالیات و عوارض ۴۲۴ میلیون تومان خریداران این خودرو را از بورس کالا خریداری کردند، به نظر می‌رسد در صورتی که قیمت خودروها در بازار آزاد دچار ریزش نشود خریداران این خودرو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از خرید این خودرو سود کرده‌اند.

بر اساس برخی از اطلاعاتی که از بنگاه‌های معاملات خودرو دریافت شده است، عرضه خودروهای مدل پایین برای خرید و فروش در بورس کالا فزونی یافته است، پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده هم سطح عرضه‌ها و ورود مردم به بورس کالا برای خرید خودرو بیشتر شود.

بازار خودرو درحال متعادل سازی میزان عرضه و تقاضا است، احتمال عدم رشد قیمت‌ها در طی ماه آینده با وجود رشد قیمت دلار نیز وجود خواهد داشت، ورود خودرو به بورس کالا برخی از مشاغل مربوط به خرید و فروش خودرو را تحت تأثیر شدیدی قرار داده است، به نظر می‌رسد این روند عرضه‌ها در بورس کالا تداوم داشته باشد و امیدواریم محدودیت کد معاملاتی خرید برای کسانی که از ایران‌خودرو و سایپا در طی این سال‌ها خودرو خریداری کرده‌اند رفع شود.

قیمت شیرین خودروهای بورس کالا/به زودی بازار دلالان جمع می‌شود/تارا ۳۵۵ میلیون!

سود شیرین ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا

در ساعات پایانی و نزدیک به ساعت سه ظهر هجدهم دی ماه ۲۰۷ اتوماتیک نیز به مرحله پایان رقابت رسید و در قیمت ۴۳۳ میلیون تومان معامله شد.

خرید این خودرو با احتساب مالیات عوارض و مالیات قیمت ۴۸۹ میلیون تومانی به پای خریداران تمام شد. این خودرو در بازار آزاد مطابق با قیمت‌هایی که از سایت رسمی گرفته شده حدود ۷۰۰ میلیون تومان است که بر همین اساس خریداران توانسته‌اند به سود بسیار خوبی دست پیدا کنند، این عرضه‌ها در بورس کالا برخلاف صحبت‌هایی که در برخی از نهادها می‌شود که بورس کالا منجر به گران‌تر شدن خودرو خواهد شد کاملاً نادرست است.

با عرضه‌های امروز، قیمت‌ها در بازار آزاد نیز کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود با عرضه خودروهای مدل پایین‌تر بازار قیمت خودروها در ماه‌های آینده اگر قیمت دلار صعودی نشود همچنان کاهشی باشد، در صورتی که سایپا تصمیم بگیرد سایر خودروهای خود را در بورس کالا به فروش برساند احتمال افت محصولات این خودرو ساز در بازار افزایش خواهد یافت و به دلیل اینکه قیمت این خودروها پایین‌تر است و دست سودجویان نیز از این بازار کوتاه‌تر خواهد شد.

شاهین بدون تقاضا در بورس کالا

امروز در بورس کالا ۴ هزار دستگاه خودرو شاهین از خودرو سازی سایپا در بورس کالا عرضه شد اما تنها یک هزار ۵۴۵ خودرو مورد تقاضا بود که در همان قیمت پایه معامله شد، عرضه زیاد خودرو سازها در بورس کالا منجر به کاهش قیمت و عدم رقابت پذیری این خودرو در بورس کالا شده است، این درحالی است که قیمت صفر این خودرو در بازار آزاد نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان است، تحویل این خودروها سه ماهه و با احتساب مالیات و عوارض حدود ۳۶۰ میلیون تومان به پای خریدار در می‌آید، در صورتی که روند قیمت‌ها در بازار آزاد به همین صورت تداوم داشته باشد.

قیمت شیرین خودروهای بورس کالا/به زودی بازار دلالان جمع می‌شود/تارا ۳۵۵ میلیون!

  1. خریداران از سود ۱۴۰ میلیون تومانی بعد از سه ماه بهرمند خواهند شد.
  2. احتمال رکود بازار خودرو در سال آینده وجود خواهد داشت.
  3. به دلیل استقبال به خرید خودرو در بورس کالا عرضه خودروهای دیگر در طی هفته‌های جاری افزایش شدیدی خواهد داشت و منجر به ریزش قیمت خودروهای داخلی خواهد شد.
  4. بورس کالا منجر به خروج دست دلالان از بازار خودرو و متعادل سازی قیمت‌ها خواهد شد لازم است این روند تداوم داشته باشد.
کد خبر 632289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.