حذف ۷۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به مناطق شهرداری در سال جدید

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی گفت: مهم‌ترین حرکت در زمینه شهرسازی الکترونیک انجام اکثر خدمات قابل ارائه به‌صورت غیرحضوری است که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم ابتدای سال جدید، ۷۰ درصد از مراجعه شهروندان به مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان را حذف کنیم.

همایون یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هوشمندسازی شهر و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در شهرداری اصفهان طی یک‌سال گذشته گرایش خاصی به انجام حرکت‌هایی در راستای افزایش رضایت شهروندان مد نظر شهردار اصفهان و میز هوشمند شهرسازی صورت گرفته است که این حرکت‌ها در نهایت می‌تواند اثربخشی خود را در افزایش رضایت شهروندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات فعلی شهر اصفهان، آلودگی هوا است، گفت: اگر چه وسایل نقلیه شخصی درصد کمتری از سایر آلودگی‌های زیستی شهر را به خود اختصاص می‌دهد، اما بی‌اثر نیست و ما در صورتی‌که بتوانیم رفت و آمد مردم به سازمان‌های اجرایی از جمله شهرداری را به حداقل برسانیم، می‌توانیم گام‌های ارزشمندی برای کاهش آلودگی هوا برداریم.

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با بیان اینکه غیر از خدمات الکترونیک که از سال‌های پیش آغاز شده است، گام بعدی مدیریت شهری حرکت به‌سوی هوشمندسازی است و افزود: شهروند باید بتواند از طریق سامانه‌های هوشمند شهرداری تعامل دوطرفه داشته باشد و سیستم‌های مکانیزه با هوش مصنوعی آن بتواند نیازهای شهروندان را هوشمندانه تشخیص و جهت تفهیم‌سازی به آن‌ها پیشنهاد دهد و کمک کند، به این صورت شهروندان دیگر برای انجام امور اداری خود ملزم به مراجعه به سازمان‌ها و مناطق شهرداری نیستند.

وی تصریح کرد: در این راستا در زمینه شهرسازی، حرکت‌هایی صورت گرفته و در حال تکمیل است که یکی از مهم‌ترین آن انجام اکثر خدمات الکترونیکی قابل ارائه به‌صورت غیرحضوری است و تا پایان امسال ۸۰ درصد آن را به کمک همکاران انجام خواهیم داد.

یزدان‌پناه گفت: امیدواریم بتوانیم ابتدای سال جدید، ۷۰ درصد از مراجعه شهروندان به مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان را حذف کنیم، زیرا این رویکرد ضمن صرفه‌جویی در زمان باعث کاهش ترافیک در شهر خواهد شد.

کد خبر 632237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.