عزم دنور برای بازگردانی نشاط ماقبل کرونا به مرکز شهر

مدیران دنور، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو در آمریکا، در نظر دارند از بودجه‌هایی که از سوی دولت به منظور بهبود وضعیت مناطق پس از شیوع کرونا دریافت کرده‌اند، برای افزایش نشاط مرکز شهر بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتشار ویروس کرونا اثرت جبران‌ناپذیر بی‌شماری را بر جنبه‌های مختلف شهرنشینی به‌جا گذاشت، به‌ویژه رکود اقتصادی را برای بسیاری از آن‌ها رقم زد. با این حال، بسیاری از دولت‌ها بودجه‌هایی اختصاصی را در اختیار مدیران شهرهای خود قرار دادند تا از آن برای بهبود مشکلات ناشی از این بیماری بهره گرفته شود. آمریکا از کشورهایی به حساب می‌آید که دولت آن بودجه‌های کلانی را به صندوق‌های شهری واریز کرده و از مدیران خواسته است از این هزینه‌ها برای احیای فضاهای شهری به منظور بازگرداندن نشاط هرچه بیشتر به مراکز بهره بگیرند.

دنور طی دوران شیوع کرونا بیشترین آسیب‌پذیری را از این بیماری متحمل شد، به ویژه اقتصاد و گردشگری شهر رکود قابل توجهی را تجربه کرد که همین امر، نشاط مناطق را به طور چشمگیری کاهش داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که امروزه بسیاری از اداره‌های دنور به دلیل ترویج دورکاری خالی است و از سوی دیگر، نسبت به اوایل دوران شیوع کرونا، نرخ گرایش مردم به پیاده‌روی کاهش یافته است که همین امر، افزایش انتشار گازهای آلاینده را به دنبال داشته است.

عزم دنور برای بازگردانی نشاط ماقبل کرونا به مرکز شهر

در این رابطه، مدیران شهر ادعا کرده‌اند که از بودجه دریافت شده برای جبران لطمه‌های کرونایی، برای بهبود وضعیت مراکز تجاری بهره بگیرند تا از این طریق، نه‌تنها نرخ دورکاری را به حداقل برسانند، بلکه از طریق جذب مردم به حضور در فروشگاه‌های سراسر شهر، نشاط را برای دنور و ساکنان آن به ارمغان بیاورند.

بدون شک احیای مرکز شهر و تبدیل آن به یک محله کامل با فروشگاه‌ها، منازل مسکونی، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و سایر مکان‌های عمومی می‌تواند به جذب شهروندان بیشتر به تردد در بیرون از منزل کمک کند و نرخ حضور آن‌ها در مراکز کاری را افزایش دهد.

علاوه بر این، برنامه‌ریزان مرکز کلرادو در نظر دارند بعضی از فضاهای تجاری مرکز شهر را که طی دوران شیوع کرونا کمترین فعالیت کاری در آن‌ها انجام شده است، به ساختمان‌های مسکونی تبدیل کنند تا از این طریق نیز نرخ بی‌خانمانی را در شهر کاهش دهند.

برگزاری جشنواره‌های مختلف که پیش از کرونا رایج بود، از دیگر اقدامات مدیران دنور برای صرف بودجه تخصیص‌یافته به شهر برای احیای پس از کرونا به‌شمار می‌رود که به سهم خود می‌تواند نشاط ماقبل کرونا را به مردم بازگرداند، ضمن این‌که در جذب گردشگران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

عزم دنور برای بازگردانی نشاط ماقبل کرونا به مرکز شهر

کد خبر 632226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.