۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
توسعه مخازن آبی سیرجان

شهردار سیرجان گفت: بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز در شهر داریم که طبق استاندارد و بر اساس میانگین کشوری رقم بسیار خوبی است، اما با توجه به شرایط منطقه‌ای در خصوص کمبود منابع آب، فرآیند نگهداری از منابع و توسعه مخازن آبی با شیوه‌نامه و نظام‌نامه جدید در حال انجام است.

علی‌اکبر کریمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از طریق تماس‌های مردمی، موضوعات مهمی همچون فضای سبز، آسفالت، پسماند و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه مخازن آبی را یکی از اهداف مهم حوزه فضای سبز شهرداری سیرجان دانست و افزود: بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز در سیرجان داریم که طبق استاندارد و بر اساس میانگین کشوری، سرانه فضای سبز در سیرجان رقم بسیار خوبی است و با توجه به شرایط منطقه‌ای سیرجان در خصوص کمبود منابع آب، فرآیند نگهداری از آن با شیوه نامه و نظامنامه جدید در حال انجام است.

شهردار سیرجان خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد همفکری و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و نیز اقدامات اجرایی و عملیاتی و توانمندی‌ها، تفاهم نامه همکاری میان شهرداری سیرجان و پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان به امضا رسید.

کریمی‌پور ادامه داد: این تفاهم نامه در قالب ارائه مشاوره فنی و تخصصی در پروژه‌های مرتبط با حوزه فضای سبز شهری، احداث ایستگاه تحقیقاتی، راه‌اندازی مرکز کلکسیون (باغ گیاه‌شناسی) گونه‌های مختلف درختان و گل‌های زینتی گیاهان دارویی متناسب با اقلیم شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و تحقیقاتی طرفین است.

وی گفت: این تفاهم نامه پس از طرح در جلسه علنی شورای شهر سیرجان و مصوبه شورا به مرحله اجرا خواهد رسید.

شهردار سیرجان از همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان با مطب‌های پزشکی، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های شهر در خصوص ساماندهی پسماندهای عفونی و غیر عفونی خبر داد و تصریح کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع و رعایت بهداشت عمومی و سلامت شهروندان جلسه‌ای با حضور مدیریت پسماند و معاون خدمات شهر شهرداری و جمعی از پزشکان و مسئولان درمانی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای همکاری در جمع‌آوری و دفع مناسب زباله‌های عفونی و غیرعفونی در محل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تشکیل شد.

کریمی‌پور با تاکید بر خطرات جدی زباله‌های عفونی، گفت: فراهم کردن زمینه سلامت شهروندان در اولویت است؛ لذا آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان را برای همکاری با مراکز درمانی شهر در جهت دفع مناسب این زباله‌ها اعلام می‌کنم.

کد خبر 632207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.