صدور دستور رفع موانع ترخیص و واگذاری کالاها و املاک گمرکی توقیفی و بلاصاحب

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: گمرک، سازمان اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی ازجمله نهادهایی متولی نگهداری از بعضی کالاها و اموال منقول و غیرمنقولی هستند که باید با طی مراحل قانونی ترخیص یا واگذاری انجام شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در نشست فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال با محوریت تعیین تکلیف اموال بلاصاحب، اظهار کرد: علت تشکیل این جلسه را کارگروه تعیین املاک و اموال بلاصاحب، نبود امکانات نگهداری و طولانی شدن روند ترخیص کالاها از سوی بعضی از نهادهای متولی است.

وی ادامه داد: گمرک، سازمان اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی از جمله نهادهای متولی نگهداری از بعضی کالاها و اموال منقول و غیرمنقولی هستند که باید با طی مراحل قانونی ترخیص یا واگذاری انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: در استان اصفهان باید هرچه سریع‌تر موانع، شناسایی و رفع شود.

وی درباره اقدامات مورد نیاز، تصریح کرد: در مدت یک هفته آمار موجودی تمام انبارها با شفافیت کامل به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه شود، همچنین نهادهای متولی موظف شوند تا در همین زمان روند انجام فرایندهای الکترونیکی خود در این زمینه را به صورت جامع بررسی و نتیجه را به دبیرخانه اعلام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری با اشاره به لزوم برگزاری فشرده جلسات این کارگروه، خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه تعیین املاک و اموال بلاصاحب باید فشرده و منظم برگزار شود تا صاحبان اموال از بلاتکلیفی خارج شوند و روند ترخیص و واگذاری‌ها با سرعتی قابل قبول انجام پذیرد.

منبع: میزان

کد خبر 632186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.