ایجاد ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: به منظور پیشگیری از به هدر رفتن آب هنگام بارش‌ها همچنین تردد آسان خودروها و شهروندان و تغذیه آبخوان اصفهان در سال جاری، تاکنون ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر شده است.

به گزارش ایمنا، داوود بحیرایی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از روان‌آب‌ها در هنگام بارش باران اظهار کرد: در شهر اصفهان احداث چاهای جذبی و هدایت آب‌های سطحی حاصل از نزولات آسمانی، امری بسیار مفید جهت تغذیه آبخوان اصفهان است به همین دلیل این موضوع در اولویت‌های شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از به هدر رفتن آب هنگام بارش‌ها همچنین تردد آسان خودروها و شهروندان و تغذیه آبخوان اصفهان در سال جاری، تاکنون ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: در این منطقه تا پایان امسال ۱۲۰ حلقه چاه جذبی به عمق سه تا هفت متر برای تکمیل شبکه جمع‌آوری روان‌آب‌ها و هدایت به سفره‌های زیرزمینی حفر می‌کنیم.

وی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آب ناودان‌ها و روان‌آب‌ها، وارد چاه‌های جذبی می‌شود و با این روش ضمن رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر، سفره‌های زیرزمینی نیز تقویت می‌شود.

بحیرایی با بیان اینکه چاه جذبی به چاهی گفته می‌شود که روان‌آب‌ها درون آن ریخته و سپس جذب زمین می‌شود، گفت: چاه جذبی نوعی از چاه است که با استفاده از قدرت جذب خاک کار می‌کند و در زمین‌هایی که قابلیت جذب آب دارند، حفر و آب‌های حاصل از بارندگی به آن چاه هدایت می‌شود، البته هرچه خاک قدرت جذب آبِ قوی‌تری داشته باشد، کارکرد چاه بهتر است و روان‌آب‌ها بهتر به سفره‌های زیرزمینی هدایت می‌شود.

کد خبر 632174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.