برای اثبات خودم در پرسپولیس منتظر ماندم/مدیران ذوب‌آهن گفتند ۲۰میلیارد بده تا شکایت نکنیم!

«ذوب‌آهن فقط به‌دنبال پول بود؛ اگر مسالمت‌آمیز صحبت می‌کردند، حاضر بودم ۲۰ درصد از قرارداد این فصلم را به آن‌ها بدهم که از من شکایت نکنند اما مدیران این باشگاه ۲۰ میلیارد تومان از من می‌خواستند. من‌ هم قبول نکردم تا اینکه در نهایت رای به‌سود من صادر شد و مدیران طمعکار دست‌ خالی ماندند»

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پس از ماه‌ها، رأی پرونده جنجالی میان باشگاه ذوب‌آهن و سینا اسدبیگی هافبک فعلی پرسپولیس را صادر کرد و دعوی باشگاه ذوب‌آهن علیه اسدبیگی مبنی‌بر مطالبه غرامت و اعمال محرومیت مردود اعلام و دعوی باشگاه ذوب‌آهن علیه باشگاه پرسپولیس مبنی‌بر مطالبه غرامت نیز رد شد، بدین‌ترتیب این پرونده پرسروصدا به‌سود اسدبیگی خاتمه یافت.

به‌همین بهانه، به گفت‌وگویی مفصل با سینا اسدبیگی هافبک مؤثر پرسپولیس در فصل جاری که نمایش موفقی در ترکیب قرمزها داشته و توانسته اعتماد یحیی گل‌محمدی را برای حضور در ترکیب‌اصلی قرمزها جلب کند، پرداختیم تا علاوه‌بر شفاف‌سازی در ماجرای شکایت باشگاه ذوب‌آهن از وی، دلیل و نحوه جدایی‌اش از جمع گاندوها، حضور در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران، شرایط فعلی پرسپولیس و بازی آینده‌اش در جام‌حذفی را بررسی کنیم. در ادامه می‌توانید این مصاحبه را بخوانید.

پس از ماه‌ها قرار است به‌عنوان بازیکن پرسپولیس مصاحبه کنید؛ اما با ذوب‌آهن شروع کنیم و جنجالی که اول فصل به‌دنبال جدایی‌تان از این باشگاه به‌وجود آمد. ماجرا چه بود؟

قرار شده بود تا بیستم تیرماه، باشگاه ذوب‌آهن مطالبات سال گذشته‌ام، همچنین نیم‌فصل دو سال پیش را پرداخت کند و اگر آن را پرداخت می‌کردند دیگر من نمی‌توانستم جدا شوم، بهانه‌ای برای جداشدن نداشتم و خودم هم نمی‌خواستم این تیم را ترک کنم اما امروز و فردا می‌کردند و در پایان هم مطالباتم را ندادند تا اینکه ذوب‌آهن را ترک کردم.

به پرسپولیس پیوستید، سپس باشگاه ذوب‌آهن از شما شکایت کرد و مدعی شد به‌طور غیرقانونی از این تیم جدا شده‌اید؛ ادعایشان واقعی بود؟

ذوب‌آهن باشگاه خوبی برای من بود اما با آن‌ها دیگر قرارداد نداشتم، فشارهایی که مدیران باشگاه ذوب‌آهن می‌گذاشتند هم فقط به این دلیل بود که طرفداران اذیت‌شان نکنند و تحت فشار هواداران ادعا کنند اسدبیگی با ما قرارداد داشته و شکایت کرده‌ایم تا حق‌وحقوقمان را بگیریم درصورتی‌که چنین چیزی صحت نداشت و من قراردادی با ذوب‌آهن نداشتم. اما به‌هرحال هرچه بود دیگر گذشت.

برای اثبات خودم در پرسپولیس منتظر ماندم/مدیران ذوب‌آهن گفتند ۲۰میلیارد بده تا شکایت نکنیم!

باشگاه ذوب‌آهن از نظر مالی شرایط خوبی را سپری نمی‌کند؛ با این تفاسیر تا چه‌حد از بازیکنان حمایت مادی می‌کرد؟

باشگاه ذوب‌آهن در حق من خیلی بد کرد، چند سال پول من را پرداخت نکرد و از سال‌های قبل نیز همچنان طلبکار هستم؛ وضعیت مالی ذوب‌آهن هم اصلاً خوب نیست و برای همین دیگر مطالبات را سر موعد مقرر نمی‌دهند. آن‌وقت انتظار دارند بازیکن بماند و برایشان بازی کند؛ اما زمانی‌که باشگاه حق بازیکن را نمی‌دهد، همه‌چیز خوب پیش نمی‌رود. شرایط اقتصادی جامعه هم خوب نیست و هرکسی به‌دنبال این است تا بتواند هزینه خانواده‌اش را تأمین کند.

قراردادهای سنگین موجب این شد که ذوب‌آهن مطالبات شما را پرداخت نکند یا دلیلش چیز دیگری بود؟

قرارداد من با ذوب‌آهن در فصل اول خیلی‌کم بود و در فصل دوم مقداری افزایش یافت اما همان مبلغ را هم به‌درستی پرداخت نمی‌کردند؛ مبلغ قراردادی که تیم‌ها با بازیکنان می‌بندد را ببینید، ذوب‌آهن پایین‌تر از سایر باشگاه‌ها با بازیکنان قرارداد امضا می‌کند اما همان را هم نمی‌دهد.

از قدیم می‌گفتند ذوب‌آهن با بازیکنان قرارداد پایینی می‌بندد اما مطالبات را تمام‌وکمال به آنان پرداخت می‌کند و در این زمینه از این باشگاه تعریف می‌کردند؛ اما در زمان‌فعلی ذوب‌آهن علاوه‌بر امضای قرارداد با بازیکنان با مبلغ پایین، آن پول را هم نمی‌دهد و دیگر خوش‌حساب نیست.

باتوجه به اینکه از ذوب‌آهن طلب دارید و شکایت آن‌ها نیز به‌جایی نرسید، اکنون شما برای گرفتن مطالبات از ذوب‌آهن شکایت می‌کنید؟

فعلاً که رأی شکایت آن‌ها تازه آمده است؛ اما با وکیلم صحبت می‌کنم و اگر امکانش باشد بابت مطالبات عقب‌مانده‌ام حتماً از ذوب‌آهن شکایت خواهم کرد تا حق‌وحقوقم را تمام و کمال دریافت کنم.

روند شکایت باشگاه ذوب‌آهن از شما چند ماه طول کشید، در این مدت، شرایط روی سبک‌بازی و ذهن شما اثر منفی گذاشت یا نسبت به آن بی‌اهمیت بودید؟

زمانی‌که پرونده‌ای باز است که امکان دارد شش‌ماه تا یک‌سال محروم و دو برابر مبلغ قرارداد جریمه شوی، طبیعی است که هرکسی باشد به آن فکر می‌کند و من‌هم ذهنم روی فوتبال متمرکز نبود. در این مدت به‌دنبال گرفتن وکیل و کارهای شکایت بودم تا ماجرا به یک‌جایی ختم شود؛ واقعاً هم نباید چنین اتفاقی می‌افتاد، حداقل باشگاه ذوب‌آهن می‌آمد و با من صحبت می‌کرد که مبلغی را به ما پرداخت کن تا شکایت نکنیم.

من دیگر ته‌دلم نمی‌خواستم با آن شرایطی که پیش‌آمد بمانم و ذوب‌آهن هم اول و آخر به‌دنبال پول بود؛ اگر مسالمت‌آمیز صحبت می‌کردند من حاضر بودم ۲۰ درصد از قرارداد این فصلم را به ذوب‌آهن بدهم که از من شکایت نکنند اما مدیران این باشگاه ۲۰ میلیارد تومان از من می‌خواستند! من اگر کل زندگی‌ام را بفروشم ۲۰ میلیارد نمی‌شود.

برای اثبات خودم در پرسپولیس منتظر ماندم/مدیران ذوب‌آهن گفتند ۲۰میلیارد بده تا شکایت نکنیم!

واقعاً مدیران ذوب‌آهن برای اینکه از شما شکایت نکنند ۲۰ میلیارد تومان پول خواستند؟

بله. احسانی در جلسه‌ای که داشتیم این مبلغ را از من طلب کرد و من‌هم گفتم مگر با بچه طرف هستید؟ تمام قرارداد سه فصل اخیرم را روی هم بگذارم ۲۰ میلیارد تومان نمی‌شود؛ مدیرعامل ذوب‌آهن ادعا می‌کرد آبروی باشگاه رفته، باید ضرروزیان ما را جبران کنی و از طرفی هواداران به‌ما فشار می‌آورند. درست است که ذوب‌آهن طرفداران خوبی دارد اما آن‌قدر زیاد هم نیستند که چنین حجم فشاری روی مدیران باشگاه بگذارند.

واکنش شما نسبت به درخواست‌های مدیران باشگاه ذوب‌آهن چه‌بود؟ گویا صحبت از توافق چند میلیاردی بود اما تکذیب شد و تصمیم نهایی برعهده کمیته تعیین‌وضعیت قرار گرفت.

با درخواست‌شان برای دادن ۲۰ میلیارد تومان موافقت نکردم و گفتم می‌گذاریم تا پرونده روند قانونی‌اش را طی کند و هر اتفاقی که باید رخ دهد که کار به شکایت و شکایت‌کاری کشید.

مدیران باشگاه ذوب‌آهن که در ابتدا از من ۲۰ میلیارد طلب کردند، چند وقت بعد زمانی‌که دیدند پرونده به‌نفع من در جریان است و محرومیتی برای من در کار نیست در جلسات بعدی با لحنی صحبت می‌کردند که نمی‌خواهیم تو محروم شوی و به‌صورت توافقی حاضریم پنج میلیارد به‌ما بدهی تا رضایت دهیم.

پاسخ من هم این بود آن‌زمان که از شما درخواست کردم به‌صورت توافقی قضیه را حل کنیم شما شکایت کردید و پیشنهادم را قبول نکردید، اکنون هم منتظر می‌مانیم تا پرونده روال عادی‌اش را طی کند. در نهایت طمع کردند و رأی نهایی این پرونده منجر به این شد تا دست‌خالی بمانند.

پرونده شما با ذوب‌آهن به‌طورکامل بسته شد و دیگر زمان آن رسید به‌سراغ پرسپولیس برویم؛ در رابطه با پیوستن به پرسپولیس صحبت کنید و شرایطی که به این انتقال هیجان‌انگیز منجر شد

هرکسی دوست دارد در دوران حرفه‌ای فوتبالش در باشگاه‌های پرطرفداری مانند استقلال و پرسپولیس بازی کند؛ من‌هم شخصاً از بچگی پرسپولیسی بودم و از همان کودکی دوست‌داشتم به پرسپولیس ملحق شوم و پس از اینکه پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به‌دستم رسید از آنجا که دوست داشتم یک‌چالش جدید در زندگی‌ام تجربه کنم به این تیم پیوستم.

واکنش اطرافیان‌تان نسبت به این انتخاب چه‌بود؟ قطعاً می‌دانستید باید برای بازی‌کردن در پرسپولیس تلاش زیادی انجام دهید و رقابت با ستاره‌ها آسان نخواهد بود

همه در ابتدا می‌گفتند بازی‌کردن در پرسپولیس سخت است زیرا ستاره‌های زیادی در این تیم حضور دارند اما همیشه به‌دنبال این بوده‌ام تا کارهای سخت را به‌درستی انجام دهم و شانسم را امتحان می‌کنم.

بازی در پرسپولیس یک ریسک مثبت بود و هم‌اکنون شرایطم در اینجا خوب است. وقتی خوب تمرین می‌کنید اتفاق مثبتی رخ خواهد داد و پس از اینکه آقا یحیی تصمیم گرفت سیستم جدیدی را پیاده کند به من فرصت بازی‌کردن رسید.

برای اثبات خودم در پرسپولیس منتظر ماندم/مدیران ذوب‌آهن گفتند ۲۰میلیارد بده تا شکایت نکنیم!

چه‌شد که توانستید نظر گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس را برای حضور در ترکیب‌اصلی جلب کنید؟

فوتبال حرفه‌ای است و باید صبر کنی تا نوبت به تو برسد و از آن فرصت به بهترین شکل‌ممکن استفاده کنی. من‌هم چند هفته منتظر ماندم، دربی را به‌دلیل بیماری‌آنفلوانزا از دست دادم و از بازی بعدی‌اش توانستم به ترکیب برسم و خودم را ثابت کردم. از کادرفنی پرسپولیس هم تشکر می‌کنم که به‌من اعتماد کردند و امیدوارم با عملکرد خوبم جواب اعتمادشان را بدهم.

پرسپولیس در نیم‌فصل اول قهرمان شد؛ به‌نظرت این اتفاق در پایان‌فصل تکرار می‌شود؟ البته که در خط‌حمله دچار ضعف هستید و با کمبود مهاجم روبه‌رو شده‌اید

در نیم‌فصل دوم قرار است مهاجم بخریم اما پرسپولیس هرساله شخصیت قهرمانی دارد و تیم‌مان خوب است؛ بازی به بازی جلو می‌رویم و هر دیدار برایمان حکم فینال دارد. سعی می‌کنیم کل امتیازات نیم‌فصل دوم را جمع کنیم و در پایان فصل به قهرمانی برسیم.

فکر می‌کنید سایر تیم‌ها ازجمله سپاهان، استقلال و تراکتور می‌توانند جای شما را در صدر جدول بگیرند و قهرمان شوند؟

سایر تیم‌های مدعی قهرمانی، قابل‌احترام و قوی هستند اما همان‌طورکه در نیم‌فصل اول توانستیم قهرمان شویم تلاش می‌کنیم در نیم‌فصل دوم این راه را ادامه بدهیم.

برسیم به سوپرگل از راه دوری که مقابل گل‌گهر در یک‌بازی مهم زدید؛ مورد تمجید همگان قرار گرفت و حالا شانس نخست بهترین گل فصل به‌شمار می‌رود. البته فرشاد فرجی می‌گفت صدسال دیگر نمی‌توانید اینگونه گل بزنید؛ نظر خودتان درباره آن‌گل چیست‌؟

در ذوب‌آهن هم چند گل از راه دور زده بودم؛ مگر گل از راه دور لُپ‌لُپ است که شانسی باشد؟ (با خنده) این یک تبحر است و در بازی مقابل گل‌گهر هم روی آن صحنه، پشت محوطه‌جریمه منتظر توپ بودم تا شوت کنم و توپ روی پایم نشست و توانستم یک‌بار دیگر از راه دور گلزنی کنم.

برای اثبات خودم در پرسپولیس منتظر ماندم/مدیران ذوب‌آهن گفتند ۲۰میلیارد بده تا شکایت نکنیم!

پس از زدن نخستین گل برای پرسپولیس داشتید چه‌حسی داشتید؟ واکنش هواداران درخصوص حضور شما در پرسپولیس و عملکردتان تا اینجای‌فصل چه بوده است؟

نخستین گلم در پرسپولیس برای خودم بسیار لذت‌بخش بود و از ته قلبم خوشحال شدم، همچنین ثابت کردم توانایی‌هایی داشته‌ام که در پرسپولیس بازی کنم. هواداران همیشه به‌من انرژی مثبت داده‌اند و می‌گویند اسدبیگی پدیده نوظهوری در پرسپولیس است که اگر قدر خودش را بداند به دستاوردهای خوبی در فوتبال خواهد رسید.

بازی در ورزشگاه‌های بدون تماشاگر انرژی و هیجانی برایتان باقی گذاشته است؟

هواداران پرسپولیس یار دوازدهم ما هستند که وقتی در ورزشگاه حضور ندارند آن حس‌وحال همیشگی وجود ندارد؛ انشاالله شرایط مهیا شود تا هواداران‌مان به ورزشگاه بیایند و کنارمان باشند.

در برخی روزنامه‌ها خوانده بودم که گفته بودید پس از گل از راه دور به گل‌گهر، کریم باقری به‌شما گفته من را یاد جوانی‌هایم انداختی! همین‌طور است؟

از ابتدای فصل تا این لحظه، مصاحبه نکرده بودم و برخی صحبت‌هایی که از زبان من منتشر شده شیطنت رسانه‌ها است. من چنین چیزی نگفتم و حتی آقا کریم هم سر تمرین از من پرسید تو چنین حرفی زدی؟ که من گفتم اصلاً صحبتی در این‌خصوص نکردم. اما همه می‌دانیم آقا کریم قبلاً از این شوت‌ها زیاد زده که یکی از آن‌ها را مقابل استقلال و از فاصله‌ای ۴۰ متری به گل تبدیل کرد. به‌هرحال چون آقا کریم خودش شوت‌زن بوده، گل‌های از راه دور را دوست دارد و زمانی‌که مقابل گل‌گهر آن گل از راه دور را زدم آقا کریم از روی نیمکت تشویقم کرد.

روز سه‌شنبه در نخستین بازی خود در جام‌حذفی باید به‌مصاف ون‌پارس دسته‌اولی بروید. آن دیدار را چگونه ارزیابی کرده‌اید و آیا هدف پرسپولیس در این تورنمنت مشخص شده است؟

جام‌حذفی جام شگفتی‌هاست و امکان دارد یک تیم از لیگ دسته‌اول و حتی دسته‌دوم برای تیم‌های اسم‌ورسم‌دار دردسر ایجاد کند. جام‌حذفی هم تورنمنتی است که می‌توانید با چند بازی به قهرمانی برسید و راهی لیگ‌قهرمانان آسیا شوید. پرسپولیس روی جام‌حذفی برنامه دارد و آقا یحیی هم طی چند روز گذشته به‌ما گفته بود که جام‌حذفی خیلی برایمان مهم‌تر است. تمرین روز گذشته‌مان تعطیل بود و امروز دوباره تمرینات را از سر می‌گیریم و با احترامی که برای ون‌پارس قائل هستیم به پیروزی دست پیدا می‌کنیم‌.

گفت‌وگو از علی کریمی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 632142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.