به ما اعلام شد ورزشگاه نقش جهان مشکل حادی ندارد

سرپرست گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نسبت به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص فرونشست در ورزشگاه نقش جهان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته گروه عمران و شهرسازی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی در خصوص فرونشست در استان‌های کشور منتشر کرد. نتیجه تحقیقات در این گزارش نشان می‌دهد که استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و خراسان رضوی در معرض خطر شدید فرونشست قرار دارند.

در اصفهان حدود ۱۰ هزار کیلومترمربع شامل ۳۰,۳۰۰ واحد مسکونی و به طور ویژه پالایشگاه نیروگاه برق شهید منتظری، ورزشگاه نقش جهان، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی، پست‌های خطوط انتقال نیرو فشار قوی، شهرک صنعتی محمودآباد، خطوط انتقال سوخت به فرودگاه نائین و سگزی، خطوط قطار شهری به ویژه خط اصفهان به شاهین شهر، ابنیه تاریخی مانند پل روی رودخانه زاینده‌رود به شدت در معرض تهدیدهای ناشی از فرونشست هستند.

اصفهانی‌ها هوا نداشتند، حالا زمین هم دهن باز کرده/ ورزشگاه، فرودگاه و پل‌ها روی خط فرونشست

اشاره این گزارش به ورزشگاه نقش جهان و تهدید جدی پدیده فرونشست در این استادیوم باعث شد تا خبرگزاری ایمنا این موضوع را از سوی اداره کل ورزش و جوانان پیگیری کند.

در این باره رامین ناطقی سرپرست گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسماعیلی رئیس مرکز تحقیقاتی و همکارانشان که ماه‌های گذشته در بحث فرونشست آزمایش‌هایی را در آن منطقه و در حیطه زمین شناسی انجام داده‌اند به ما اعلام کردند ورزشگاه نقش جهان مشکل حادی ندارد.

وی ادامه داد: در مورد فرونشست دهکده المپیک نیز صحبتی مطرح نشد و قرار است در آینده جلسه‌ای را با یکدیگر داشته باشیم تا پس از بررسی گزارش‌ها نتیجه را به اصحاب رسانه گزارش دهیم. در حال حاضر درخصوص این دهکده نمی‌توانم صحبتی را مطرح کنم و باید برای بررسی زوایای موضوع جلساتی را برگزار کنیم، اما برای استادیوم نقش جهان به دلیل حضور تماشاگران و جمعیت کثیری از علاقمندان فوتبال حساسیت‌هایی را نسبت به آن نشان دادیم و به ما اعلام شد مشکل حادی وجود ندارد.

کد خبر 632138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.