ساخت بیش از ۳ هزار سلول پارکینگ در مناطق هشت‌گانه شهر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای احداث ۳۵۰۰ سلول پارکینگ در مناطق هشت‌گانه شهر خبر داد.

سیدامیرعباس صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات و کمبود پارکینگ در سطح شهر قم اظهار کرد: امروز در بخش پارکینگ با بیش از یک دهه عقب‌ماندگی روبه‌رو هستیم که این فاصله باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و علمی جبران شود.

وی با بیان اینکه پارک‌های غیرمتعارف در معابر اصلی خیابان یکی از مشکلات حذف پارکینگ در شهر مورد توجه است، افزود: این مشکل تنها به هسته مرکزی شهر مربوط نمی‌شود و امروز شاهد مشکلات زیادی در تمام نقاط مختلف شهر هستیم که باید مدیریت شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی جامع در حوزه پارکینگ برای همه مناطق شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته مطالعات جامعی برای ساخت و احداث پارکینگ در مناطق هشت‌گانه آغاز و پتانسیل‌های هر منطقه برای احداث پارکینگ به صورت مجزا شناسایی شده است.

صفوی تصریح کرد: ساخت انواع پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه و موقت در این برنامه دیده و سال ۱۴۰۱ نیز ردیف بودجه‌ای برای احداث پارکینگ طبقاتی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است تا بتوانیم ساخت پارکینگ را دنبال کنیم.

وی از ساخت بیش از ۳۵۰۰ سلول پارکینگ در شهر خبر داد و اضافه کرد: این تعداد پارکینگ به صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود. باید در نظر داشته باشیم که ساخت پارکینگ زمان‌بر بوده و در حال حاضر نقشه‌ها تصویب و زمین به پیمانکار تحویل داده شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: عقب‌ماندگی چند دهه در ساخت پارکینگ را نمی‌توانیم بدون برنامه حل کنیم، چراکه ساخت پارکینگ نمی‌تواند مشکلات ترافیکی شهر را رفع کند.

صفوی افزود: ساخت پارکینگ عامل تشویق سفر با خودروی شخصی است و نیاز داریم شهروندان را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای خودروی شخصی دعوت کنیم.

کد خبر 632121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.