صدور الکترونیکی مجوزهای صنفی از بهمن‌ماه

درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای درباره مجوزهای صنفی اعلام کرد که ازنظر فنی، درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن همه مجوزهای صنفی به‌صورت کاملا الکترونیک بدون حضور و بدون کاغذ صادر شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت اقتصاد، درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای درباره مجوزهای صنفی اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد مجوزهای کسب و کار در ایران، پروانه‌های صنفی هستند که تابستان گذشته با همکاری مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف کشور، فرماندهی انتظامی و وزارت بهداشت و درمان، شرایط و مدارک حضور آن‌ها مدون شده و به تصویب هیئت مقررات‌زدایی رسیده است.

در ابتدای آبان سال جاری به درخواست مشترک اتاق اصناف و وزارت صمت، صدور الکترونیک پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوزها به مدت سه ماه عقب افتاد. با نزدیک شدن به پایان این مهلت، خوشبختانه ازنظر فنی، درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن همه مجوزهای صنفی به‌صورت کاملا الکترونیک، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شوند.

عملیات ثبت درخواست و صدور مجوزها مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مصوبات هیئت مقررات‌زدایی پیش خواهد رفت.

درگاه ملی مجوزهای کشور ضمن تشکر از اهتمام وزارت صمت و اتاق اصناف در تصویب شرایط و الکترونیک کردن فرایند صدور پروانه‌های کسب، از متقاضیان این نوع مجوزها به‌خاطر تاخیر چندماهه در صدور الکترونیک آن‌ها عذرخواهی می‌کند و به کسانی که قصد دارند در این فرایند اخلال ایجاد کنند، هشدار می‌دهد که دوران سوءاستفاده از امضاهای طلایی و به حضور طلبیدن متقاضیان مجوز به پایان رسیده و لازم است همگان به حکم قانون کاملا تمکین کنند.

کد خبر 632105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.