ساخت‌وساز نامطلوب چه نقشی در خام‌فروشی انرژی دارد؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: متأسفانه در اجرای پروژه‌های مسکونی یا تجاری، خام‌فروشی به‌وضوح صورت می‌گیرد، زیرا روند ساخت‌وساز در کشور به بدترین شکل ممکن انجام می‌شود؛ همچنین به موجب نامطلوب بودن سازه، انرژی نیز به شکل نامطلوبی مصرف می‌شود.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه جلوگیری و محدودسازی خام‌فروشی انرژی در کشور، اظهار کرد: برای جلوگیری و محدودکردن خام‌فروشی، در گام نخست نیازمند استراتژی هستیم.

وی افزود: داشتن استراتژی مدون، به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری بسیار حائز اهمیت است. برای محدودسازی خام‌فروشی انرژی در کشور باید زیرساخت‌ها را تغییر دهیم و بهبود بخشیم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: زیرساخت‌های سازمان نظام مهندسی و راه‌وشهرسازی باید مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا درحال‌حاضر سازه‌هایی که در کشور ساخته می‌شود، مطلوب نیست.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در حال حاضر برای ساخت سازه‌های مختلف از تجهیزات مطلوبی استفاده نمی‌شود و متأسفانه در حوزه ساخت‌وساز استفاده از تجهیزات و مصالح استاندارد خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

صفریان با اشاره به تأثیر ساخت‌وساز در میزان مصرف انرژی ساختمان تاکید کرد: بی‌توجهی به مسائلی مانند استفاده از مصالح استاندارد، باعث می‌شود که مصرف انرژی در منازل بیش از چند برابر استانداردهای جهانی افزایش یابد.

وی در رابطه با ارتباط خام‌فروشی با مصرف بی‌رویه انرژی در منازل گفت: متأسفانه در اجرای پروژه‌های مسکونی یا تجاری، خام‌فروشی به‌وضوح صورت می‌گیرد، زیرا روند ساخت‌وساز در کشور به بدترین شکل ممکن انجام می‌شود، همچنین به موجب نامطلوب بودن سازه، انرژی نیز به شکل نامطلوبی مصرف می‌شود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله و تأثیر ساخت و ساز در مصرف انرژی، باید استراتژی مدونی در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم میزان خام‌فروشی انرژی در کشور را کاهش دهیم.

وی افزود: در همین راستا باید میزان مصرف انرژی در منازل را نیز کاهش دهیم و حداقل به یک تا دو برابر استاندارد جهانی برسانیم. هنگامی که میزان مصرف انرژی منازل را کاهش دهیم، می‌توانیم برق را به صورت ارزش افزوده به صنعت بازگردانیم.

کد خبر 632072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.