۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
احمدرضا رادان کیست؟

سردار احمدرضا رادان از امروز (شنبه) با حکم فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل انتظامی کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا رادان متولد سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان است و به عنوان بسیجی داوطلب فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای خدمت به وطن و رهبر خود انتخاب کرد.

او در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق نیز از خاک کشور پاسداری کرد، وی پس از جنگ در نهاد نیروی انتظامی مشغول خدمت شد.

رادان از هفدهم دی‌ماه سال جاری به عنوان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، وی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ ریاست مرکز مطالعات راهبردی فراجا را برعهده داشته است و پیش‌تر نیز جانشین فرمانده نیروی انتظامی بود.

این مقام انتظامی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرماندهی انتظامی کردستان و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ نیز فرمانده انتظامی خراسان رضوی را بر عهده داشته است، وی در سال ۱۳۸۵ به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ نیز در این جایگاه فعالیت کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در مهرماه سال ۱۳۸۹ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۰ احمدرضا رادان را مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داده است.

سوابق سردار سرتیپ احمدرضا رادان

احمدرضا رادان فرماندهی انتظامی استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان و تهران را در کارنامه کاری خود دارد، همچنین از فرماندهان و مجریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی بوده است.

این مقام انتظامی امروز هفدهم دی‌ماه طی حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص انتصاب سردار سرتیپ احمدرضا رادان به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری و با ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات ایشان، شما را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

توصیه اکید این‌جانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقای توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است.

از دستگاه‌های گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای»

کد خبر 632022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.