ضرورت ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی هنگام بروز حوادث طبیعی

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری گفت: تامین آب و برق پایدار هنگام بروز حوادث طبیعی در مناطق مختلف ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خسرو کیانی امروز -شنبه هفدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور بالا بردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق در مقابل بحران‌های احتمالی، مانور تمرینی آموزشی با رویکرد وقوع زلزله با حضور معاون هماهنگی عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، شرکت‌های صنعت آب و برق منطقه مرکزی جنوب کشور، مدیرکل مدیریت بحران استان و همراهی نیروهای انتظامی و امدادی در شهرستان شهرکرد با رمز «خدمت‌رسانی مستمر، تداوم راه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به میزبانی شرکت‌های صنعت آب و برق چهارمحال و بختیاری در مجموعه ورزشی شهید رجب‌پور شهرکرد، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مانور آمادگی گروه‌های واکنش سریع شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در منطقه مرکزی جنوب کشور ارزیابی شد، ادامه داد: تمام گروه‌های عملیاتی در زمان بروز بحران‌ها و حوادث گوناگون نسبت به رفع موارد ایمنی در قالب مجوزهای قانونی اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: آمادگی گروه‌های واکنش سریع وزارت نیرو در بخش‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق به‌منظور مواجهه با بحران‌های ناشی از زمین‌لرزه فرضی مهم‌ترین عامل برگزاری این مانور است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین آب و برق پایدار هنگام بروز حوادث طبیعی در مناطق مختلف کشور و استان به‌عنوان هدف نهایی برگزاری مانور تمرینی، آموزشی صنعت آب و برق است.

کیانی گفت: در قالب این مانور به‌علت زمین‌لرزه فرضی در شهرکرد و اطراف آن به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، خدمات‌رسانی سریع انجام شد.

وی تاکید کرد: در این مانور شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری به علت خروج ایستگاه توزیع برق از شبکه، اُفت فشار و خروج ترانسفورماتور از مدار وارد عمل شد و نسبت به ترمیم آن اقدام کرد.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری افزود: این مانور در دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد در شهرکرد برگزار شد، همچنین احداث شبکه برق‌رسانی، نصب پایه و ترانسفورماتور در محله ۳۲ منظریه شهرکرد از اقدامات اجرایی مانور در حوزه برق است.

کد خبر 632017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.