۱۸۰۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری داریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در سطح استان بیش از ۱۸۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ موقوفه انتفاعی مانند مسجد و دارالقرآن است و نزدیک به ۴۰۰ موقوفه منفعتی هستند که درآمد حاصل از این موقوفات هزینه دارو برای نیازمندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری امروز -شنبه هفدهم دی‌ماه- در نشست هماهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در سطح استان بیش از ۱۸۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ موقوفه انتفاعی مانند مسجد و دارالقرآن است و نزدیک به ۴۰۰ موقوفه منفعتی هستند که درآمد حاصل از این موقوفات هزینه دارو برای نیازمندان می‌شود.

وی با بیان اینکه موقوفات امانت هستند، تصریح کرد: در سطح استان، موقوفات منفعتی محدود بوده که انتظار است این تعداد با فرهنگ‌سازی افزایش و با برنامه‌ریزی اقتصادی درآمد موقوفات منفعتی بیشتر شود تا هدف واقف که کمک به نیازمندان و ایتام است، محقق شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به خوابگاه ایتام مجتمع امام صادق (ع) به عنوان یکی از طرح‌های مشترک بین آموزش‌وپرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یتیم در این خوابگاه از تمام امکانات اسکان، خوراک و پوشاک بهره‌مند می‌شوند.

وقف مهم‌ترین باقیات صالحات است

افشین امیریان، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به روایات ائمه معصومان (س) وقف را یکی از مهم‌ترین باقیات صالحاتی دانست و گفت: تا ابد اثرات وقف برای واقف باقی خواهد ماند و برکات آن در زندگی بازماندگان واقف آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری به صورت موقوفه هستند، که این مراکز با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با عقد قرارداد مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری از برنامه‌ریزی به منظور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فرصت‌های اقتصادی مشترک بین اوقاف و امور خیریه استان با آموزش‌وپرورش خبر داد و تصریح کرد: در مدارسی که عرصه متعلق به واقف و بنا متعلق به آموزش‌وپرورش است، برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌وری بیشتر برای کمک به ایتام و هدف واقف صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به همکاری مطلوب اوقاف و امور خیریه با آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: برنامه‌ریزی لازم به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ایتام در آموزش‌وپرورش با همکاری اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است.

کد خبر 632009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.