خودروها تنها منبع آلودگی هوا اصفهان نیست/صدای مردم را به گوش مسئولان رسانده‌ایم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه نباید خودروها را تنها عامل آلودگی هوا دانست، گفت: گرچه در آینده مقصران این وضعیت را محکوم خواهیم کرد، اما این کافی نیست؛ استاندار اصفهان حساسیت‌های موضوع را با شخص رئیس‌جمهور و وزرا مطرح کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تداوم آلودگی هوا، مازوت‌سوزی، تعطیلی مدارس، زوج و فرد کردن و ممنوعیت تردد خودروها در خیابان‌ها برای کنترل این بحران اظهار کرد: زوج و فرد کردن خودروها و ممنوعیت تردد در خیابان‌ها تمام دغدغه امروز نیست؛ زیرا منبع اصلی آلوده‌کننده هوا در اصفهان سوخت مازوت در نیروگاه‌ها است و غلظت آلاینده‌های هوای اصفهان به‌طور عمده مربوط به این بخش است.

وی آلودگی هوای ناشی از خودروها را نیز موضوع مهمی دانست و افزود: خودروها به تنهایی باعث ایجاد این حجم از آلودگی نیست؛ مسئولان استان باید برنامه‌ریزی درست و صحیحی داشته باشند و البته نقشه راه نیز شفاف به مردم اعلام شود؛ چراکه امروز شاهد به خطر افتادن جان هم‌وطنانمان هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اقدامات نمایندگان مجلس برای کنترل آلودگی هوا گفت: ابعاد نظارتی موضوع که بخشی از آن بر عهده نمایندگان مجلس بوده در بالاترین سطح دنبال شده است؛ از جمله شکایت‌های مطرح شده به کمیسیون اصل ۹۰ در هفته‌های گذشته، نوشتن نامه‌هایی به رئیس‌جمهور، مذاکرات با وزرا، انتقادها و درخواست گزارش عملکرد از مسئولان استان که همه در ابعاد نظارتی این موضوع قرار می‌گیرند.

وی رسیدگی به آلودگی هوای اصفهان را یک موضوع مدیریتی اعلام کرد و ادامه داد: اکنون در مدیریت این بخش و تأمین نیاز اصفهان نواقص بسیار جدی وجود دارد که معتقدم باید هرچه سریع‌تر این موارد رفع شود و رسیدگی لازم انجام شود.

مقتدایی یادآور شد: معتقدم اگرچه در بعد نظارتی و رسیدگی‌های حقوقی و قضائی در آینده مقصران این وضعیت را محکوم خواهیم کرد و مجازات‌های مقرر در قانون را برای آنها دنبال می‌کنیم، اما این کافی نیست؛ استاندار اصفهان باید حساسیت‌های موضوع را با شخص رئیس‌جمهور و وزرا مطرح کند.

وی تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور در نطق یکشنبه گذشته را در همین راستا دانست و گفت: هفته گذشته تذکر کتبی در صحن علنی مجلس نیز خوانده شد، دو هفته قبل نیز موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری شد و نامه‌نگاری‌هایی با مسئولان عالی‌رتبه از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی برای رساندن صدای مردم انجام شده است، اما وضعیت آنچنان وخیم است که باید همه مجموعه‌های دست‌اندرکار فعالیت‌های خود را گزارش دهند.

کد خبر 631970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.