ضرورت احداث پارک‌سوار در نقاط پرتراکم شهر

شهردار شهرکرد گفت: بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس از منازل یا محل کار افراد دور است و شهروندان مجبور هستند این مسیر را با خودروی شخصی طی کنند؛ لذا احداث پارک‌سوار باید در نقاط پرتراکم شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _شنبه هفدهم دی‌ماه‌_ در حاشیه بازدید سرزده از خطوط اتوبوس‌های ملکی و خصوصی پایانه مسافربری آزادی، با بیان اینکه حضور به موقع اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها یکی از مطالبات شهروندان بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر فصل زمستان و سرما است؛ بنابراین لازم است اتوبوس‌ها به موقع در ایستگاه‌ها حاضر شود تا شهروندان معطل نشوند.

وی استفاده از سیستم گرمایشی اتوبوس‌ها را یکی دیگر از مطالبات مردمی دانست و افزود: بازسازی بعضی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین اتوبوس‌هایی که سیستم گرمایشی آن‌ها دچار مشکل شده باشد، باید تعمیر و ترمیم شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری بر آن است که بتواند خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهد و رضایت آنها را حاصل کند، اما ایجاد زیرساخت‌ها برای بعضی خدمات و اصلاح امور فعلی نیازمند مشارکت مردمی است تا بتوانیم به کمک یکدیگر وضعیت شهر را بهبود ببخشیم.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد در بخش ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها به شهرداری شهر کیان کمک کند و پیگیری و تأمین اعتبارات داخلی جهت نوسازی اتوبوس‌های قدیمی شهر مهم‌ترین اقدامات شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم است.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس از منازل یا محل کار افراد دور است و شهروندان مجبور هستند این مسیر را با خودروی شخصی طی کنند؛ لذا احداث پارک‌سوار باید در مراکز متراکم‌تر شهر انجام شود تا شهروندان خودروهای خود را در این محل پارک و ادامه مسیر را برای رسیدن به مقصد با وسیله نقلیه عمومی طی کنند.

واحدیان ادامه داد: احداث پارک‌سوار نیاز جدی شهر است؛ این مهم به مشاور طرح جامع شهر پیشنهاد داده شده و در حال بازنگری است.

وی گفت: ساماندهی تاکسی‌ها از ویژگی‌های مثبت احداث پارک‌سوار است و امیدواریم این برنامه‌ها بر مبنای اصول مهندسی و آینده‌نگری طراحی و اجرا شود. ساماندهی مشاغل مزاحم به ویژه در ورودی‌های شهر در راستای صیانت از حقوق شهروندان است.

شهردار شهرکرد افزود: برحسب ضرورت، ساماندهی این مشاغل باید با جدیت دنبال شود که این موضوع به مشاور طرح جامع شهری شهرکرد پیشنهاد داده شده و در حال بازنگری است.

به گزارش ایمنا، شهردار شهرکرد به صورت سرزده از خطوط اتوبوس‌های ملکی و خصوصی پایانه مسافربری آزادی بازدید کرد و با سوار شدن به اتوبوس مشکلات مسافران و رانندگان را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 631964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.