پارک شماره ۲ بانوان در اراک راه‌اندازی شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از راه‌اندازی پارک شماره ۲ بانوان در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در یک‌سال‌ونیم اخیر ۵۰ پارک شهر به کف‌پوش بازی از جنس پلی‌اتیلن مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس خسروانی امروز _شنبه هفدهم دی_ در جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اقداماتی که شهرداری اراک در یک‌سال‌ونیم اخیر در حوزه کودک انجام داده، ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: سیستم شهرداری از قدیم، یک سیستم خدماتی و عمرانی بوده است، اما در دوره ششم مدیریت شهری سعی شد تا نقش فرهنگی و اجتماعی در فعالیت‌های شهرداری پررنگ‌تر شود و طی یک‌سال‌ونیم اخیر اقدامات ارزشمندی به‌ویژه در حوزه شهر دوستدار کودک انجام شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به راه‌اندازی مدرسه شهروندی گفت: مدرسه شهروندی یکی از مصوبات مهم شورای اسلامی شهر در دوره ششم است که تا حصول نتیجه و به ثمر رسیدن پیگیری می‌شود تا آموزش‌های شهرداری در حوزه‌های پسماند، ترافیک، آتش‌نشانی، فضای سبز، فرهنگی و اجتماعی در یک مرکز متمرکز تحت عنوان مدرسه شهروندی انجام شود.

عضو شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تصریح کرد: در خصوص جانمایی مکان مدرسه شهروندی شهرداری طی بازدیدی که از نهادهای آموزشی شهرداری صورت گرفت در نهایت محل مدرسه ترافیک مورد موافقت شورا قرار گرفت و تصمیم بر این شد که اعتبار مطالعات طراحی ساختمان مدرسه شهروندی در متمم شماره ۲ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری در نظر گرفته شود و عملیات اجرایی احداث مجتمع آموزشی مدرسه شهروندی در این محل که اعتبار آن نیز در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری پایدار می‌شود، سال آینده آغاز شود.

خسروانی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تاکید فراوانی بر آموزش شهروندی دارند و بودجه مناسبی نیز به امر آموزش اختصاص داده‌اند و وضعیت آموزش‌های برون‌سازمانی و درون‌سازمانی در شهرداری مناسب و مطلوب است، همچنین هر سازمان و نهادی که در حوزه آموزش‌های شهروندی طرح و پیشنهادی دارند، می‌توانند به شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ارائه دهند تا با حمایت شورا و شهرداری بتوان اقدامات ارزشمندتری در حوزه کودکان انجام داد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شورا در حوزه آموزش شهروندی راه‌اندازی پارلمان کودک است که ۱۱ نفر از کودکان نخبه و فعال هر ماه طی یک جلسه در شورای اسلامی شهر حضور پیدا کرده‌اند و پیرامون شهر بحث و گفت‌وگو می‌کنند، لذا نخستین جلسه این پارلمان تشکیل شد و در حوزه کودک نیز مصوبه داشتند که این مصوبات در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شورای ششم همچنین اصرار به راه‌اندازی فعالیت سینمایی فرهنگسرای شهر داشت که این مهم پیگیری و انجام شد، لذا در حوزه کودک و نوجوان نیاز است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد و نسخه فیلم‌های حوزه هنری در حوزه کودک را جهت اکران در فرهنگسرای شهر به شهرداری ارائه دهد.

خسروانی از راه‌اندازی پارک شماره ۲ بانوان شهر اراک در منطقه سه شهری واقع در ناحیه کرهرود خبر داد و گفت: مراحل تملک زمین پارک در حال انجام است که پس از طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث دو اتاق مادر و کودک در پارک‌های مادر و ملت با سرعت خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در حوزه نصب کف‌پوش و وسایل بازی کودکان در پارک‌ها جهت ایمن‌سازی این مکان‌ها برای کودکان اقدامات خوبی انجام شده است، به‌طوری که در یک‌سال‌ونیم اخیر ۵۰ پارک به ست بازی از جنس پلی‌اتیلن مجهز شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: ۷۰ ست تاب و الاکلنگ استاندارد، ۱۵ ست تجهیزات ورزشی و تندرستی، شش هزار مترمربع کف‌پوش ویژه زمین بازی کودکان در پارک‌ها خریداری شده و در حال نصب است، همچنین وسایل فلزی قدیمی که تعداد اندکی نیز بود، از سطح پارک‌های شهر اراک جمع‌آوری شده است.

کد خبر 631961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.