یک چهارم فیلم‌های جشنواره عمار در اصفهان اجرا شده است

مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان گفت: در کنار جشنواره یک مرکز تخصصی به‌منظور آموزش و حمایت از تولیدکنندگان آثار هنری با عنوان «مدرسه هنر و اندیشه ماه» دائر شده تا فعالان سینمایی و هنری حاضران در این رویداد بتوانند کارشان را به شکل حرفه‌ای‌تر در آینده دنبال کنند.

محمدجواد حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افتتاحیه رسمی جشنواره سیزدهم فیلم مردمی عمار چندی قبل درسینما فرهنگ خمینی شهر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه فیلم‌های صلاحیت، امتحان نهایی و قاسم آباد با موضوع حاج قاسم سلیمانی همزمان با ایام شهادت فرمانده شهید سپاه قدس، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان شهدای مقاومت برگزار شد.

مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان تصریح کرد: محتواهای تهیه شده در قالب فیلم، مستند و انیمیشن قرار است از چهارم بهمن ماه در ۲۸ شهرستان استان اصفهان در مساجد و مدارس منتخب سراسر استان اکران شوند.

یک چهارم فیلم‌های جشنواره عمار در اصفهان اجرا شده است

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار از چهاردهم تا بیست‌ویکم دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره عمار در استان اصفهان در پازدهم دی ماه برگزار شد اما اکران‌ها در مساجد و مدارس را در دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده است تا دانشجویان و دانش آموزان هم بتوانند پس از برگزاری امتحانات ترم خود در این اکران‌ها حاضر شوند.

حاجیان تصریح کرد: فیلم‌های عمار اصفهان در عمارت سعدی حوزه هنری به مدت چهار روز، عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اکران می‌شوند. همچنین این اکران‌ها در مساجد، مدارس و حسینیه‌ها در دهه فجر انقلاب اسلامی به شکل همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ فیلم طی این چهار روز در عمارت سعدی اصفهان اکران خواهد شد، ادامه داد: موضوعات فیلم‌ها شامل کودک و نوجوان، روایت زن ایرانی، جنگ اقتصادی، مدافعان حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان افزود: یک چهارم از مجموع سانس‌های دوره‌های گذشته جشنواره عمار کشور در اصفهان اکران و اجرا شده است و همین نشان از توانمندی، ظرفیت و اقبال خوب مردمی این جشنواره دارد.

وی اظهار کرد: به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره مردمی، پخش تلویزیونی آثار برتر هر دوره را دنبال می‌کنیم؛ همچنین در کنار جشنواره یک مرکز تخصصی به منظور آموزش و حمایت از تولیدکنندگان آثار هنری با عنوان «مدرسه هنر و اندیشه ماه» دایر شده تا فعالان سینمایی و هنری حاضران در این رویداد بتوانند کارشان را به شکل حرفه‌ای تر در آینده دنبال کنند.

حاجیان محورهای اصلی جشنواره فیلم عمار را فتنه، جهاد تبیین و روشنگری برشمرد و اظهار کرد: امسال برای جشنواره سیزدهم عمار، هم آثار خوبی به دبیرخانه رویداد رسیده که فیلم نگهبان با همین محتوا از جمله شاخص ترین آثار این دوره است.

کد خبر 631942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.