ماجرای خشکیدگی درختان خیابان بهیاری خرم‌آباد چه بود؟

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: درختان محدوده خیابان بهیاری همه سرسبز هستند و آبیاری آنها از یک منبع آب مشترک و به صورت همزمان انجام می‌شود؛ نتایج آزمایش‌های انجام شده روی نمونه خاک برداشت شده از عمق و پای درختان نشان از دخالت عوامل انسانی در خشکیدگی درختان دارد.

احد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره خشکیدگی چهار اصله درخت واقع در ضلع شمالی کارخانه یخ خیابان بهیاری (سرچشمه)، اظهار کرد: دخالت عوامل انسانی موجب خشکیدگی این درختان شده است.

وی افزود: طی بازدید میدانی و گشت‌زنی کارکنان پلیس فضای سبز مشخص شد چهار اصله درخت تنومند با سن تقریبی ۳۰ تا ۳۵ سال از نوع چنار خشک شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان ضمن بررسی و انجام معاینات از درختان مزبور، اقدامات لازم را جهت احیا انجام دادند، اما درختان به دلیل جذب مواد شیمایی قابلیت تداوم حیات ندارد.

بیرانوند تصریح کرد: درختان محدوده خیابان بهیاری همه سرسبز هستند و آبیاری درختان از یک منبع آب مشترک و به صورت همزمان انجام می‌شود؛ نتایج آزمایش‌های انجام شده روی نمونه خاک برداشت شده از عمق و پای درختان نشان از دخالت عوامل انسانی در خشکیدگی درختان دارد.

وی اضافه کرد: سازمان بر حسب وظیفه ذاتی خود و طبق لایحه حفظ و گسترش فضای سبز مبنی بر ممنوعیت قطع هر نوع درخت در معابر، میدان‌ها و پارک‌های محدوده و حریم شهرها، شکوائیه‌ای را در دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد علیه شخص خاطی (مالکی که درختان در مجاورت ملک او وجود داشته است) مطرح کرده و در حال پیگیری از طریق مراجع قضائی تا حصول نتیجه است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: فضاهای باز شهری از بخش‌های مهم و اثر گذار بر پایداری شهر و دارای ارزش اکولوژیک است که فضای جریان هوا و زمینه برای تهویه آلودگی‌های شهری را فراهم می‌کند و از لحاظ تنوع زیستی برای شهر بسیار مهم است.

بیرانوند افزود: برخی از شهروندان بدون در نظر گرفتن این امر مهم، اقدام به قطع و خشکاندن درختان پیرامون خود می‌کنند که با برخورد قانونی همراه است.

کد خبر 631938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.