مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است/ حداقل در شرایط اضطرار مازوت مصرف نکنید

شهردار اصفهان با بیان اینکه مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، گفت: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کردند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هفدهم دی_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: به منظور گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) فضای شهری مهیای این عید بزرگ می‌شود، همچنین جشن‌های بسیاری در شهر تدارک دیده شده است که امیدواریم مردم به‌ویژه بانوان روزهای خوب و خوشی را در شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: در اصفهان بانوان بزرگ زیادی در حوزه‌های متخلف علمی و فرهنگی زندگی کرده‌اند که الگوهای ارزشمندی برای جامعه هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این روزها اصفهان شرایط سختی را از نظر زیست‌محیطی تجربه می‌کند، تصریح کرد: با وجود اینکه پایان هفته گذشته بارش رحمت الهی را شاهد بودیم و انتظار می‌رفت شرایط آب‌وهوا بهتر شود اما شرایط مطلوب نشد و این می‌تواند دلیلی بر این باشد که صرفاً منابع متحرک یعنی خودروها منبع آلایندگی شهر نیستند و باید به‌دنبال علل اصلی بگردیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، خاطرنشان کرد: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کردند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه مدیریت شهر در جایگاهی نیست که بتواند تصمیم بگیرد، اما به عنوان یک مطالبه‌گر و از زبان مردم مطالبه آنها را مطرح می‌کند، گفت: اعلام شده است که اگر بتوانیم ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنیم، امکان توقف استفاده از سوخت مازوت فراهم می‌شود، بنابراین از مردم نیز درخواست می‌شود در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند و جلوی بهانه استفاده از مازوت را بگیرند، زیرا عمده مصرف مازوت در نیروگاه برای تولید برق است و اگر مدیریت مصرف را انجام دهیم، شاید بتوان مصرف سوخت نیروگاه را از مازوت به گاز تغییر داد و مشکل برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این بار نیز مردم مثل همیشه کمک کنند، زیرا اصفهان شهر ما است و در آن تنفس می‌کنیم، بنابراین باید مراقب سلامت شهر باشیم.

شهردار اصفهان گفت: از مردم همچنین درخواست می‌شود سفرهای شهری خود را به حداقل برسانند، زیرا تنفس در شهر می‌تواند عوارض برای مردم داشته باشد، بنابراین مردم به حداقل سفر درون‌شهری اکتفا کنند و تنها برای ضروریات از خانه خارج شوند.

اعمال نظارت بیشتر بر موتورسواران از طریق دوربین

وی با بیان اینکه در پارک‌های عمومی سطح شهر و ناژوان موتورسواران حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند، گفت: دو هفته گذشته به همراه پلیس راهور اصفهان جلسه‌ای در تهران با حضور سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا داشتیم، در این راستا مقرر شد اعمال نظارت بیشتر بر موتورسواران از طریق دوربین و شناسنامه‌دار کردن موتورسواران انجام شود تا امکان نظارت و اعمال قانون وجود داشته باشد.

قاسم‌زاده افزود: در این راستا باید انتظامات شهرداری و پلیس راهور بر نقاط پرآسیب متمرکز شود، طراحی ناژوان و جاده سلامت برای پیاده‌روی و ورزش مردم بوده است، از این‌رو مدیریت ناژوان باید به صورت ویژه مراقبت و از ورود موتورسیکلت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه درصدد تغییر تکنولوژی خودروهای رفت‌وروب در شهر هستیم، گفت: تعداد کمی از خودروهای رفت‌وروب را با تکنولوژی جدید به صورت آزمایشی به شهر وارد کردیم که طراحی آنها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، اگر آزمایش‌ها جواب دهد، ماشین‌آلات قدیمی جمع‌آوری می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به مدیریت حمل‌ونقل برون‌شهری افزود: تغییر رویه‌ها در این حوزه واکنش مردم شهرهای اطراف را به همراه دارد، اما باید ایستگاه و پایانه‌های ترکیبی را در اطراف شهر فعال کنیم، در این راستا یک پایانه در خیابان جی ایجاد شده است، همچنین برای ایجاد پایانه‌های دیگر در اطراف شهر بررسی نقاط در دست انجام است.

کد خبر 631900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.