وفایی باز هم در یک رقابت بزرگ اسنوکر جهان، نام ایران را یدک می‌کشد

حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر کشورمان برای نخستین‌بار به‌عنوان یک ایرانی در مسابقات مسترز شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تور جهانی اسنوکر تأیید کرد که حسین وفایی به عنوان جانشین ژائو ژینتونگ که اوایل هفته به‌دلیل تحقیقات در مورد تبانی از حضور در مسابقات رسمی تعلیق شد، در مسابقات مسترز حضور پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری یورواسپورت در این زمینه نوشته است: او نخستین ایرانی خواهد بود که تا به‌حال در مسابقات مسترز بازی می‌کند. ملی‌پوش ایران در اولین حضور خود در این رقابت‌ها با مارک سلبی روبه‌رو خواهد شد. گفتنی است در بیانیه WST درباره حضور وفایی آمده است: حسین وفایی در مسابقات مسترز ۲۰۲۳ حضور خواهد داشت و در دور افتتاحیه در ساعت ۱۹ روز یک‌شنبه هشتم ماه‌ژانویه در کاخ الکساندرا در لندن به‌مصاف مارک سلبی خواهد رفت.

گفتنی است پیش از این انجمن جهانی بیلیارد و اسنوکر حرفه‌ای‌ها (WPBSA) اعلام کرد که دو بازیکن اسنوکر جهان به‌دلیل دستکاری در نتیجه مسابقات به‌منظور شرط‌بندی از حضور در رقابت‌های حرفه‌ای‌ها منع شده‌اند. جیسون فرگوسن رئیس WPBSA، تصمیم گرفته است که ژائو ژینتونگ و ژانگ ژیان کانگ را از حضور در تور جهانی اسنوکر منع کند.

با توجه به محرومیت دو بازیکن اسنوکر، ملی‌پوش ایران در این مسابقات باید به‌مصاف حریفان خود در مسابقات مسترز که یکی از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین مسابقات دنیای اسنوکر است، حضور پیدا کند. در این رقابت‌ها تنها ۱۶ نفر برتر رنکینگ جهانی اسنوکر می‌توانند حضور داشته باشند.

رقابت‌های مسترز سال ۲۰۲۳ در روزهای هفتم تا چهاردهم ژانویه (هفدهم تا بیست‌وچهارم دی‌ماه) در عمارت الکساندر برگزار می‌شود و حسین وفایی از ساعت ۱۹ روز یک‌شنبه هجدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ در نخستین گام با مارک سلبی روبه‌رو خواهد شد و در صورت پیروزی با برنده مسابقه هیگینز و لیزووسکی بازی خواهد کرد.

کد خبر 631844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.