مدارس اصفهان برای شنبه تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس‌های درسی در تمام مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در اصفهان و برخی شهرستان‌ها در روز شنبه هفدهم دی‌ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکنان گروه‌های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تداوم شرایط آلودگی هوا ناشی از ریزش هوای سرد و سنگین، رطوبت زیاد و کاهش میدان دید، اظهار کرد: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس‌های درسی در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس در مناطق شش‌گانه آموزش‌وپرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، فولادشهر، سجزی، بخش مرکزی کاشان و آران و بیدگل در روز شنبه هفدهم دی‌ماه را غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند ازجمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، زنان باردار و کارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی روز شنبه هفدهم دی‌ماه به صورت دورکاری انجام خدمت خواهد نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی فردا از درب منزل اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر استان استقرار خواهند یافت.

شیشه‌فروش توصیه کرد: شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها و به حضور در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در روز آینده فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است.

کد خبر 631835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.