۸۹۶ اثر از شاعران وهنرمندان کشور به کنگره ملی زلال قریحه ارسال شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم از دریافت ۸۹۶ اثر از شاعران و هنرمندان کشور به کنگره ملی شعر زلال قریحه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی توکلیان شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر زلال قریحه که در سالن همایش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: باعث افتخار است که در شام رحلت حضرت ام‌البنین (ع) میزبان مادران و همسران شهیدان هستیم و بهانه برگزاری این کنگره نیز این عزیزان هستند.

توکلیان افزود: این کنگره در پی تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب تنها گریه کن که دو بار هم انجام پذیرفت، شکل گرفت و در دو بخش شعر، نوحه و سرود فراخوان داده شد که بخش ویژه شهدای شاهچراغ نیز به فراخوان این کنگره اضافه شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: امیدواریم کنگره ملی شعر زلال قریحه، یک رویداد مناسبتی نباشد و خروجی این اتفاق محصولات فرهنگی و چند رسانه‌ای باشد تا مورد محافل عمومی و رسانه‌ای قرار گیرد.

وی گفت: از همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان قم به خصوص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سپاه قم تشکر می‌کنیم.

توکلیان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز موضوع انتشار کتاب آثار رسیده به این کنگره را بر عهده گرفته است.

وی اضافه کرد: تلاش شاعران آئینی باعث شد تحریم فعالیت‌های هنری که دشمنان این روزها به دنبال آن هستند شکسته شود.

توکلیان با اشاره به تعداد آثار ارسالی به کنگره ملی شعر زلال قریحه اظهار کرد: ۸۹۶ اثر از ۲۲۷ شاعر و هنرمند به دبیرخانه کنگره ارسال شد و این آمار نشان می‌دهد هنرمندان آئینی در عرصه جبهه فرهنگی و نرم همواره در تلاش بوده و در میدان حضور داشتند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: امیدواریم خروجی اینگونه رویدادها در قالب محصولات فرهنگی برای کاهش فاصله بین نسلی و افزایش و تقویت هویت ملی و دینی مؤثر باشد.

کد خبر 631833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.