انجام ۵۰ درصد از توافقات آزادسازی پروژه کمربندی شمالی خوراسگان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد از توافقات آزادسازی پروژه کمربند شمالی خوراسگان انجام شده است، گفت: با اجرای این طرح شش خیابان خوراسگان از بن‌بست خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _جمعه شانزدهم دی_ پیش از خطبه‌های نمازجمعه خوراسگان ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) و یاد و خاطره حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: بودجه سال جاری منطقه ۱۵ بیش‌از ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تا ابتدای دی ماه بیش‌از ۶۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی ادامه داد: از هفت کیلومتر رینگ چهارم که در منطقه ۱۵ قرار دارد، تاکنون بیش‌از ۸۰ درصد آن آزادسازی شده‌است. این پروژه با توجه به قرار گرفتن میدان میوه تره‌بار، آرامستان باغ رضوان و فرودگاه اثر بسیار مثبتی بر روی وضعیت ترافیکی شهر خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش‌از ۱۶ مرکز اثربخش و خدمت‌رسان در این منطقه فعالیت می‌کنند، بنابراین باید نگاه فرامنطقه‌ای به این محدوده شهر داشت.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله مباحث مهم در دوره چهارم شورای شهر اصفهان عبور مترو از مسیر شرق بود در این راستا اکنون نیز این طرح در دست بررسی قرار گرفته است ضمن این‌که راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سمت بزرگمهر به سوی دانشگاه آزاد خوراسگان در حال بررسی است.

شریعتی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بسیار بزرگ و تأثیرگذار در این منطقه پروژه کمربند شمالی خوراسگان است که تاکنون بیش‌از ۵۰ درصد از توافقات آزادسازی آن انجام شده است و با اجرایی شدن آن شش خیابان دیگر خوراسگان از بن‌بست خارج خواهد شد که ضمن توسعه منطقه ۱۵ باعث کاهش بار ترافیکی خیابان جی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: دیدگاه محله محوری و رسیدگی به محلات کم‌برخوردار از جمله اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره بوده است که در سال جاری در منطقه ۱۵ اقدامات خوبی در دو محله راران و گورت انجام شده است، ضمن آنکه برای سال آینده محله‌های دیگری نیز برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ خورشید شهر گفت: با بهره‌برداری از پارکینگ این مجموعه شاهد کاهش پارک حاشیه‌ای در خیابان اباذر خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در این دوره از شورای شهر اصفهان، کمیسیون آب را تشکیل دادیم تا بتوانیم معضل کمبود آب را پیگیری کنیم، در این راستا انتقال آب از دریای عمان به اصفهان در حال انجام است که برای مصارف کشاورزی و صنعت قابل‌استفاده خواهد بود.

کد خبر 631803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.