احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان با اشاره به اینکه مقام مادران و همسران شهدا کمتر از اجر شهیدان نیست، گفت: احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی امروز _جمعه شانزدهم دی‌ماه_ در در جمع مادران و همسران شهدا در آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان، اظهار کرد: مقام مادران و همسران شهدا کمتر از اجر شهیدان نیست.

وی با تشریح ویژگی‌های شخصیتی حضرت ام‌البنین (س) گفت: اسلام نسبت به احترام و حرمت و تکریم مقام والدین به ویژه مقام مادر تاکید دارد به طوری که در سوره اسرا بعد از دستور به توحید امر به تکریم پدر و مادر کرده است.

به گفته وی احترام و تکریم مادر شهید ارزش و مقام دو چندان دارد که بهترین منبع و مأخذ روایات ائمه و وصیت شهدا و فرمایشات امامین انقلاب در رابطه با مقام مادران شهدا است.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان ادامه داد: شهدا در وصیت نامه‌های خود به والدین خود می‌نوشتند اجر شما از اجر و پاداش ما که دوری و صبر بر شهادت ما دارید از ما که براساس وعده الهی غرق در نعمت الهی در عالم برزخ هستیم بیشتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرجی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: یاد پدران و مادران شهدا به مانند یاد شهدا همیشه زنده است و هرگز از یاد و حافظه ملت و تاریخ پاک نخواهد شد.

وی یادآور شد: ملت ایران به لحاظ فداکاری بالاتر از مردان و زنان صدر اسلام هستند چرا که در آن زمان پیامبر را دیدند و در رکاب او مبارزه کردند، اما ملت ایران بعد از ۱۴۰۰ سال بدون اینکه پیامبر خود را دیده باشند برای حفظ دین او فداکاری می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کاشان گفت: پدران و مادران شهدا، همسران شهدا و فرزندان و بازماندگان شهدا به لحاظ جایگاه و مقام در رتبه دوم بعد از مقام عالی شهدا قرار دارند.

لازم به ذکر است، آئین تشرف مادران و همسران شهدا در قالب روضه فاطمی توسط نوگل زهرایی، قرائت اذن ورود به حرم و زیارتنامه امامزاده علی ابن باقر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و همکاری آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) امروز جمعه همزمان با شهادت حضرت ام‌البنین (س) در آستان مقدس علی‌ابن‌باقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

کد خبر 631802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.