تراکتور ۲ _ استقلال صفر/ قنبری و اخباری، ساپینتو را به درب خروج نزدیک کردند

در آخرین دیدار هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتبال، تراکتور تبریز و استقلال تهران در برابر هم قرار گرفتند و تراکتور با دو گل از سد استقلال گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و استقلال تهران پس از تاخیر ۲۴ ساعته در برگزاری دیدار هفته پانزدهم لیگ‌برتر ایران که دلیل آن بارش‌برف و شرایط جوی بود، امروز _جمعه شانزدهم دی‌ماه_ در ورزشگاه خالی از تماشاگر بنیان‌دیزل برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران

ورزشگاه: بنیان‌دیزل تبریز (بدون تماشاگر)

کوبل‌داوری: سید وحید کاظمی (داور وسط)، محمدرضا ابوالفضلی و دانیال باشنده (کمک‌داوران اول و دوم)، سعاد وفابیشه (داور چهارم) و مسعود مرادی (ناظر داوری)

گل‌ها: محمد قنبری (تراکتور - دقایق ۵۳ و ۳۶)

کارت‌زرد: رضا اسدی (تراکتور - دقیقه ۱۳)، ریکاردو آلوز (تراکتور - دقیقه ۵۵)، روزبه چشمی (استقلال)، کوین یامگا (استقلال - دقیقه ۶۵)، گوستاوو واگنین (تراکتور - دقیقه ۸۶)

ترکیب تیم فوتبال تراکتور تبریز:

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی (آرش قادری - دقیقه ۸۴) محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (ابوالفضل رزاقپور - دقیقه ۸۴)، صفا هادی، گوستاوو واگنین (بهزاد سلامی _ دقیقه ۸۸)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی (کاوه رضایی - دقیقه ۷۵) و رضا اسدی.

سرمربی: پاکو خمز

ترکیب تیم فوتبال استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، صالح حردانی (رضا میرزایی - دقیقه ۵۸)، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (سعید مهری - دقیقه ۷۲)، زبیر نیک‌نفس (پیمان بابایی - دقیقه ۴۶)، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی (ارسلان مطهری - دقیقه ۲۶) و مهدی قایدی (آرمان رمضانی - دقیقه ۷۲).

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

شرح بازی و دقایق حساس:

دقیقه ۲: تیم فوتبال تراکتور تبریز نخستین موقعیت جدی بازی را در شرایطی بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد که پاس توی در محمد قنبری برای رضا اسدی درون شش قدم با دخالت به موقع رافایل سیلوا همراه و دفع شد.

دقیقه ۵: محمد محبی پا به توپ وارد محوطه جریمه تراکتور شد اما تکل هادی محمدی توپ را به کرنر فرستاد؛ در این صحنه محبی نقش بر زمین شد که همین مسئله اعتراض کادرفنی و بازیکنان استقلال را به همراه داشت و معتقد بودند هادی محمدی مرتکب خطای پنالتی شده اما وحید کاظمی از این برخورد گذشت.

دقیقه ۱۴: یکی از اتفاقات عجیب، مصدومیت همزمان چند بازیکن بود؛ یک طرف محمد محبی و زبیر نیک نفس و در طرفی دیگر هادی محمدی برای مدتی روی زمین افتاده بودند و احساس ناراحتی می‌کردند.

دقیقه ۲۵: محمد محبی وینگر تاثیرگذار استقلال دچار مصدومیت شد و پس از اینکه قادر به ادامه بازی نبود، در تعویضی اجباری جای خود را به ارسلان مطهری داد.

داور مسابقه برای نیمه نخست، ۵ دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: واکنش دیدنی سیدحسین حسینی روی شوت خطرناک ریکاردو آلوز مانع از فروپاشی دوباره دروازه آبی‌ها شد.

دقیقه ۳+۴۵: همکاری آرش اسدی، هادی محمدی و رضا اسدی می‌توانست منجر به گل دوم تراکتور شود اما پاس پشت پای هادی محمدی درون محوطه جریمه استقلال به اسدی نرسید.

دقیقه ۴۹: کوین یامگا توپ را برداشت و درون محوطه جریمه تراکتور با محمدرضا اخباری تک به تک شد اما ضربه وی در زاویه‌ای تنگ با مهار توپ توسط اخباری همراه و راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۳: مهدی قایدی پشت مدافعان تراکتور فرار کرد و می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما شوت آرام قایدی در اختیار محمدرضا اخباری قرار گرفت.

دقیقه ۶۷: مهدی مهدی پور، ضربه ایستگاهی به دست آمده برای استقلال را به یک فرصت جدی گلزنی تبدیل کرد اما شوت فوق العاده زیبای وی با مهار تماشایی اخباری از کنج دروازه به کرنر رفت.

دقیقه ۸۱: استقلال به وسیله پیمان بابایی یک فرصت گلزنی دیگر به دست آورد که دوباره اخباری میهمان را در راه گلزنی ناکام گذاشت.

برای نیمه دوم توسط داور بازی، ۷ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شد.

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (محمد قنبری)؛ یکی از عجیب‌ترین گل‌های لیگ برتر در فصل جاری را تراکتور به ثمر رساند؛ محمد قنبری توپ را به رضا اسدی داد و منتظر پاس دوم بود که توپ با برخورد به پای مدافع استقلال درون محوطه جریمه به قنبری رسید و این بازیکن هم با شوت محکم پای چپ دروازه حسینی را فرو ریخت. ابتدا کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا برد اما در ادامه سیدوحید کاظمی وسط زمین را نشان داد و گل تراکتور پذیرفته شد.

۲ - ۰ (محمد قنبری)؛ پس از لو رفتن توپ استقلالی‌ها در موقعیت کرنر، تراکتور با سه بازیکن به سمت دروازه میهمان یورش برد و پاس ریکاردو آلوز برای قنبری و تو سر توپ این بازیکن و شوت پای چپ وی به گوشه سمت راست حسینی منجر به گل دوم تراکتوری‌ها شد.

نکات‌ویژه:

دیدار دو تیم تراکتور و استقلال در شرایطی امروز از ساعت ۱۴ برگزار شد که قرار بود روز گذشته در همین ساعت برگزار شود اما به دلیل شرایط جوی و بارش برف با تاخیر ۲۴ ساعته به انجام رسید.

پیش از شروع بازی دو تیم، یاد و خاطره "پله" اسطوره افسانه‌ای دنیای فوتبال که به تازگی در سن ۸۱ سالگی چشم از جهان گشوده است زنده شد.

در موقعیت ضدحمله استقلال در دقیقه ۴۹، محمدرضا ابوالفضلی در شرایطی که خودش را پا به پای یامگا به زمین تراکتور می‌رساند؛ سعید مهری بازیکن نیمکت نشین استقلال به طور ناخواسته سد راهش شد و ابوالفضلی برای دقایقی به دلیل ناراحتی و احساس درد از ناحیه کتف روی زمین افتاده بود.

ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت امروز کنار زمین حضور نداشت و تیمش را از جایگاه ویژه هدایت می‌کرد.

تراکتور پس از حدوداً هزار و ۴۲۰ روز موفق به شکست دادن استقلال شد.

استقلال با این شکست، نیم فصل اول را با حضور در جایگاه چهارم جدول (هم امتیاز با سپاهان و گل گهر و تفاضل گل کمتر) به پایان رساند و تراکتور هم با ۲۲ امتیاز به رتبه ششم صعود کرد.

کد خبر 631769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.