پرسپولیس ۵ _ نساجی یک/ جشنواره گل، بدون مهاجم نوک!

پرسپولیس در دیداری تماشایی با پنج گل نساجی را در هم کوبید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و نساجی از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه _ پانزدهم دی ماه _ در استادیوم آزادی مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری قاطعانه پنج بر یک شاگردان گل محمدی خاتمه یافت.

هفته پانزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۸، برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی) - ایوب کلانتری (دقیقه ۱۰، برای نساجی) - محمد عمری (دقیقه ۲۱ و ۳۳، برای پرسپولیس) - دانیال اسماعیلی‌فر (دقیقه ۵۱ و ۵۵، برای پرسپولیس)

اخطار: میلاد سرلک (دقیقه ۳۲، از پرسپولیس) - ایوب کلانتری (دقیقه ۳۴، از نساجی) - احمد موسوی (دقیقه ۶۰، از نساجی) - مهدی ترابی (دقیقه ۶۰، از پرسپولیس) -حامد شیری (دقیقه ۸۵، از نساجی) - وحدت هنانوف (دقیقه ۸۸، از پرسپولیس)

اخراج: مهدی ترابی (دقیقه ۶۰، از پرسپولیس)

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی ولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۸۵- سیامک نعمتی)، سینا اسد بیگی، میلاد سرلک (دقیقه ۶۸- کمال کامیابی‌نیا)، سعید صادقی (دقیقه ۳۹- وحدت هنانوف)، مهدی ترابی، وحید امیری (دقیقه ۸۵- حامد پاکدل)، محمد عمری (دقیقه ۶۸- فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

نساجی مازندران: علیرضا حقیقی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، علی شجاعی، حامد شیری، صابر حردانی (دقیقه ۶۲- آداما نیانه)، علیرضا ابراهیمی، احمد موسوی (دقیقه ۶۲- حسین زامهران)، رضا جعفری، محمد شریفی، کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری

داور: امیر صفایی

شرح بازی:

دقایق ابتدایی پر اتفاق و هیجان‌انگیز با ارائه فوتبالی تهاجمی از سوی دو تیم دنبال شد. ابتدا پرسپولیس از روی نقطه پنالتی و با گلزنی گولسیانی در هشتمین دقیقه پیش افتاد. برتری سرخ‌ها اما دوامی دو دقیقه‌ای داشت و کاشته ایوب کلانتری با تغییر در میانه راه، وارد دروازه پرسپولیس شد تا دوباره همه چیز به تساوی کشیده شود.

بعد از گل تساوی، روحیه میهمان بالاتر هم رفت و آن‌ها چند ثانیه بعد فرصت رسیدن به گل دوم را هم حتی داشتند که اسماعیلی‌فر با ایستادگی مانع آن شد. دو تیم فوتبال هجومی و سرعتی را در دستور کار قرار دادند. دقیقه بیست و یکم، عمری با استفاده از اشتباه مرگ‌بار و بچه‌گانه حقیقی و دفاع نساجی، دومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

بعد از گل برتری نه تنها عطش پرسپولیسی‌ها برای گلزنی کم نشد و حتی بر موج حملات‌شان افزودند. دفاع نساجی عملکردی ضعیف داشت و همین موضوع اجازه خلق موقعیت‌های بیشتر را به شاگردان گل محمدی داشت. آن‌ها در دقیقه ۳۳ با شروع مجدد فوق‌العاده بیرانوند، دید باز صادقی و پاس بی نقض و البته فرصت طلبی عمری به گل سوم رسیدند. به این ترتیب نیمه نخست به با برتری سه بر یک پرسپولیسی‌ها به پایان رسید.

نیمه دوم از مشکلات دفاعی نساجی کاسته نشد و با آتش بازی پرسپولیسی‌ها استارت خورد. دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه ۵۱ و ۵۵ دو گل دیگر را وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد تا پرسپولیس با نتیجه پنج بر یک پیش بیافتد. در دقیقه ۶۰ درگیری میان مهدی ترابی و احمد موسوی موجب اخراج ترابی از زمین شد تا پرسپولیس یک سوم پایانی را ده نفره ادامه دهد.

شاگردان مطهری با اتکا بر برتری نفری، جلو آمدند و پرسپولیس را تحت فشار گذاشتند. با این وجود تغییری در نتیجه ایجاد نشد تا نساجی تن به شکست سنگین برابر رقیب قدرتمند خود دهد.

شرح گل:

۱ _ ۰ (گئورگی گولسیانی، دقیقه ۸) - گولسیانی توپ را به گوشه سمت چپ دروازه زد و حقیقی علیرغم تشخیص درست مسیر توپ، نتوانست مانع گلزنی مدافع گرجستانی شود.

۱ _ ۱ (ایوب کلانتری، دقیقه ۱۰) - ضربه ایستگاهی برای نساجی پشت محوطه پرسپولیس به دست آمد که کلانتری آن را مستقیماً به سمت دروازه شلیک کرد که توپ پس از برخورد به وحید امیری به عنوان یکی بازیکنان تشکیل دهنده دیوار دفاعی، کمانه کرده و بیرانوند تسلیم شد.

۲ _ ۱ (محمد عمری، دقیقه ۲۱) - پاس رو به عقب ابراهیمی، حقیقی را در تحت پرس سرخ‌ها قرار داد تا به اشتباه توپ را برای محمد عمری بفرستد. عمری با فرصت‌طلبی به سمت دروازه حرکت و توپ را دور از دستان حقیقی به زیر طاق کوبید.

۳ _ ۱ (محمد عمری، دقیقه ۳۳) - در حالی که بیشتر مدافعین نساجی برای استفاده از ضربه ایستگاهی به زمین پرسپولیس آمده بودند، شروع مجدد سریع و استثنایی علیرضا بیرانوند صادقی را در زمین نساجی صاحب توپ کرد و او با دید باز، توپ را به سمت دیگر برای عمری رساند. عمری نیز با گرفتن توپ پیش از مدافع نساجی و جا گذاشتن حقیقی، دومین گل خود و سومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

۴ _ ۱ (دانیال اسماعیلی‌فر، دقیقه ۵۱) - ضربه عمری روی موقعیت تک به تک به تیرک دروازه خورد و دور شد تا هنانوف از گوشه با ارتفاع کم اما سرعتی توپ را به محوطه ارسال کرد و حقیقی آن را ناقص دفع کرد تا اسماعیلی‌فر با ضربه سر دروازه نساجی را برای چهارمین بار بگشاید.

۵ _ ۱ (دانیال اسماعیلی‌فر، دقیقه ۵۵) - پاس بلند به اسماعیلی فر در موقعیت مناسب رسید که دفاع از هم گسسته نساجی از آن غافل مانده بود. اسماعیلی‌فر که در شرایط تک به تک قرار داشت، پیش رفت و به راحتی دروازه حقیقی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- ارسال بلند امیری را درون محوطه نساجی صاحب توپ کرد و ارسال او برای هم تیمی به دست مدافع سرمه‌ای‌پوش خورد تا داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۱۱- شوت بازیکن نساجی را دانیال اسماعیلی فر از چهارچوب بیرون کشید تا مانع از گل دوم حریف شده باشد.

دقیقه ۲۵- مرتضی پورعلی‌گنجی توپ را به عقب پاس داد و اما کنترل نامطمئن بیرانوند در فاصله چند قدمی باعث شد تا توپ به سمت دروازه خالی خیز بردارد اما بیرانوند مجدد کنترل آن را پیش از ورود به دروازه مال خود کرد.

دقیقه ۲۸- امیری با یک و دو به محوطه نساجی نفوذ و از زاویه بسته ضربه خود را زد که حقیقی بدن خود را جلو توپ گذاشت.

دقیقه ۵۱- عمری با پاس نفوذی تک به تک شد و شوت او به تیرک عمودی دروازه نساجی خورد تا مهره درخشان و جوان پرسپولیس از ثبت اولین هتریک خود ناکام بماند.

دقیقه ۷۶- ضربه سر بازیکن نساجی در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۱+۹۰- شوت کلانتری از پشت محوطه به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۳۸ سعید صادقی دچار مصدومیت شد و توسط تیم پزشکی به بیرون از زمین رفت.

* در دقیقه ۶۰ مهدی ترابی و احمد موسوی با هم درگیر شدند که قاضی میدان تصمیم گرفت هر دو را با کارت زرد جریمه کند. با این وجود پس از این اخطارها نیز درگیری کلامی این دو بازیکن ادامه پیدا کرد تا صادقی این بار ترابی را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کند.

کد خبر 631661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.